Camilla

Mitt liv och lite till

En skida.

Kategori: Gamla inlägg

Middagen igår kväll blev riktigt lyckad. Full med skratt och god mat. Jag övningskörde och hämtade Lovisa och Fenja och körde oss till Hemköp. Det gick ganska bra förutom när jag skulle ut från parkeringen vid Lovisa där jag stoppades av en gigantisk (ca 15 cm hög!) snöhög. Det blev jag som fick kompensera angående maten. Det blev pasta med medelhavstillbehör. Feta, halloumi, soltorkade tomater, pesto, majs (!), kronärtskocka, lax och prosciutto. Efter maten spelade vi Våghals vilket gjorde att vi fick reda på en massa kul om varandra. Det bästa var ju trots allt halloumin, kronärtskockan, de soltorkade tomaterna och... peston! När jag kom hem packade jag iordning inför morgondagen och somnade som en sten.

Idag vaknade jag vid åtta. Åt en stadig frukost och drog på mig skidoutfiten ännu en gång. Mattias hämtade mig och så bar det av till Hestra. Det var lite längre bort än jag trodd emen det var det värt. Trots det milda vädret var det riktigt bra snö och vi var nästan ensamma i backarna. Det var tre snowboardkillar också men det var det. Vi hittade en jättefin backe som var perfekt för våra skills så den åkte vi nästan sönder på slutet. På väg upp i en annan backe tappade jag min skida när vi skulle sätta oss i liften. Det var lite läskigt och ännu läskigare var det att hoppa av med bara en skida. Det är inte helt lätt. Mattias fick åka ner och hämta den medan jag pratade med tjejen som skötte liften. Resten av dagen gick bra. Vi stod på benen hela tiden och fick till några riktigt fina åk mot slutet. Vi avslutade dagen med gulaschsoppa i restaurangen. Tack Mattias för en härlig dag!

Imorgon börjar jag jobba klockan tre men innan dess har jag faktiskt inget planerat. Kanske ska passa på att boka lite fler körlektioner och ringa telenor angående att mitt internet vägrar fungera. Vi får se. Lite träning ska nog hinnas med i alla fall.


Det var en gång en liten fågel

Kommentarer

  • kicki säger:

    åhåå, då var du ju nästan hemma hos mig :)

    2011-01-10 | 21:51:22

Kommentera inlägget här: