Camilla

Mitt liv och lite till

Över huvudet.

Kategori: Gamla inlägg

Nu börjar det närma sig faktiskt. Min resa med familjen till andra sidan Atlanten. New York here we come! Hur underbart det än ska bli så känns det inte alls kul att åka iväg när jag har en c-uppsats att skriva. Jag känner att jag kanske tagit mig lite vatten över huvdet med både c-uppsats, jobb och resa. Jag vill ju inte att Johanna ska behöva jobba ihjäl sig bara för att jag ska åka iväg och ha kul. Men jag får försöka att hjälpa till så gott det går tack vare internets fantastiska värld. Faktum är dock att jag inte är riktigt nöjd med min situation just nu. Allt känns så oklart och ovisst. Jag har ingen aning om vad jag kommer att göra i höst. Förhoppningsvis är jag klar med min utbildning, och sen då? Då ska jag ut i arbetslivet. Var? Hur? Är jag verkligen redo? Jag är bara 24 men jag är också REDAN 24. Det känns som att jag är både redo för en suparresa till Ayia Napa eller för att köpa radhus och skaffa barn. Samtidigt är jag inte sugen på något av dem så förmodligen blir det något mellanting. Det viktigaste är kanske att jag fokuserar på att bli klar med utbildningen och få ett arbete där jag trivs. Det ska definitivt bli målet för 2012. Disciplin och tålamod är mantrat. Jag måste också jobba på min tidspessimism, den börjar tära på mig.

Run

Kommentarer


Kommentera inlägget här: