Camilla

Mitt liv och lite till

Nästa gång.

Kategori: Gamla inlägg

Igår började jag dagen med en långpromenad med Fenja och Åke. Vi halkade runt på isgatorna och gick på äventyr över åkrar och skogar. Fenja halkade på riktigt trots att hon hade broddar. När promenaden var slut fick Fenja äntligen gå hem och sova. Det är jobbigt att ta sig upp klockan nio en tisdag. Jag gick istället till Tempo och handlade grillad kyckling och lite grönsaker och fixade ihop en härlig lunch. När lunchen var uppäten städade jag lite och tog sedan bussen in till jobbet. Jag passade på att springa inom Intersport och köpte broddar till mig med. Nu kan jag ha dem tillsammans med min reflexväst och mina stavar så blir jag nästan lika gammal som Maja.

Idag började jag tidigt. Det var trevligt och jag fick glada nyheter. Jag kommer, om allt går som det ska, att få mer tid i receptionen vilket är väldigt roligt. Det är alltid kul med variation. Efter jobbet mötte jag Alex i stan för en fika på Roberts (såklart!). Det var kanonmysigt. Känns som en evighet sedan sist. När fikan var avklarad mådde jag nästan lite illa. Kom då på att jag druckit sex koppar kaffe under dagen. Inte bra. Får bli max två imorgon. I alla fall tog jag mig till TK där jag möttes av alla som har avgett nyårslöften om en fastare kropp till beach 2010. Inte alls kul. I alla fall fick jag tag i en roddmaskin. Jag hade tänkt ro 30 minuter men det blev bara 15 sendan tappade jag intresset. Nu blir Peo besviken men jag ska göra bättre nästa gång. Jag satsade på styrka istället och vågade mig faktiskt på att lyfta lite skivstänger själv. Det kändes bra. Får se hur det känns imorgon. Nu när jag kom hem hade mamma handlat så att jag kunde laga nya recept som jag hittat i min julklappskokbok. Livet är för bra ibland. Idag blev det zucchinirakor med lax. Helt underbart gott så det blir även lunch till imorgon.

Imorgon ska jag få användning för mina broddar då jag ska promenera till jobbet. När jag jobbat klart ska jag promenera bort till TK om jag har lyckats få en plats på coren. Det far fullt när jag kollade idag men det brukar vara någon som hoppar av. Hoppas! Imorgon kväll ska jag laga Biff a la Rydberg a la GI med zicchinitagliatelle. Mycket spännande.


Bädda sängen och gå härifrån.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: