Camilla

Mitt liv och lite till

Hålla ner.

Kategori: Gamla inlägg

Jag har haft en duktig helg. Det var länge sedan. Den började med att jag fick gå från jobbet två timmar tidigare på grund av extrema smärtor i min högra arm. Det kom bara från ingenstans efter förmiddagsfikan och blev bara värre och värre. Som tur var fick jag en tid hos en läkare på Bäckagårds vårdcentral. Det var riktigt läskigt. Jag har aldrig haft så ont förr. Hos läkaren fick jag göra diverse övningar men han hade inget riktigt bra svar på vad det kunde vara. Förmodligen en sträckt eller inflammerad muskel i axeln. Jag skulle i alla fall massera, smörja in Voltaren och röra armen som vanligt. Nu när det är söndag har jag fortfarande lite ont men det känns mycket bättre.

I alla fall så kom Lovisa och hämtade mig på kvällen och vi åkte till Maxi och handlade mat till kvällen. Quorn-burgare med sallad, tomat, lök, avocado och ciabattabröd. Kanske inte det nyttigaste vi kunde äta men vi spenderade kvällen helt nyktra vilket vägde upp det lite. När vi ätit klart gjorde vi oss iordning och begav oss till Morfars. Där var inget folk när vi kom kvart över tio och bartendern såg mäkta förvånad ut när vi beställde kaffe. Vi satt där och pratade och drack kaffe och mineralvatten tills folket kom. Då blev det fart på både stället och på oss. Det blev mycket dans även om det kanske såg lite märkligt ut eftersom jag var tvungen att hålla ner högerarmen hela tiden så att det inte skulle göra ont. Det kom många kändisar vilket var mycket trevligt. Där fanns också många okändisar som var lite läskiga.

Vi hade sagt att vi skulle gå hem senast klockan tolv eftersom vi hade ett stort mission att ta oss an på lördagmorgonen. Vi skulle gå från Lovisa till Tylösand och tillbaka. Vi räknade med att det skulle ta ca 3,5 timmar. Istället kom vi hem klockan två, somnade klockan tre och gick upp klockan halv tio (vi skulle gått upp åtta). Promenaden blev därför inte heller så lång på grund av tidsbrist. Den blev två timmar på Galgberget istället. Frågan var dock om det inte hade varit lättare att färdas med skridskor än med skor största delen av rundan. Sista biten gled vi faktiskt hela vägen. Sjukt läskigt. Vi var i alla fall ganska nöjda med vår promenad och när jag kom hem städade jag mitt rum och dammsög övervåningen.

På kvällen var jag bara hemma och tittade på Comedy Central och somnade klockan tio. Det var underbart skönt. Idag har jag nästan inte gjort någonting. När det gäller halvmaratonmålet har jag faktiskt kommit en bit. Två gånger denna veckan har jag sprungit fem kilometer på löpbandet och idag sprang jag ute för första gången och då blev det fyra kilometer på is. Gick faktiskt riktigt bra. Har ju en rätt bra bit kvar till slutmålet två komma en mil men detta är bara första veckan så jag är nöjd. Imorgon blir det jobb och träning med Peo om min axel håller.


So raise your glass if you are wrong in all the right ways

Kommentarer


Kommentera inlägget här: