Camilla

Mitt liv och lite till

Förbannade arm.

Kategori: Gamla inlägg

Idag har egentligen varit en bra dag. Jag började i receptionen klockan tio och det gick bra men jag hade en del krångliga utmaningar. Som vanligt när jag jobbar i receptionen blir jag helt slut i hjärnan eftersom det är så mycket att hålla reda på. I alla fall så märkte jag att jag blev irriterad på allt så fort jag hade slutat. Jag blev irriterad på att jag klätt mig alldeles för tunnt. Jag blev oerhört irriterad på en man som hostade mig i nacken på bussen (samtidigt blev jag irriterad på mig själv för att jag inte tagit mitt körkort än). Jag blev irriterad på att den leverpastej vi har hemma inte är lika god som den vi brukar ha. Småsaker helt enkelt men det tar på krafterna att bli irriterad. Dessutom är jag fly förbannad på min arm som vägrar fungera som den ska. Jag fick ont i den för första gången för ca en och en halv vecka sedan men det gick över i måndags. I torsdags kom det tillbaka igen och igår och idag har det bara blivit värre. Dags för ett nytt besök på vårdcentralen. Tur att jag sparat mina kvitton i högkostnadshäftet. Kanske kommer upp i frikort snart. Ännu en sak att lägga till på min pensionärslista.
För att kompensera för pensionärspoängen har jag faktiskt dristat mig till att skaffa Twitter (ni kan följa mig på twitter.com/svenssoncamilla). Jag vet faktsikt inte varför man ska ha en twitter men jag tänkte ta reda på det. Än så långe har jag inte kommit fram till något men jag har använt den för att kunna göra en massa statusuppdateringar. Sådana får man ju inte göra på facebook för ofta för då blir folk irriterade. Tacopaj.
Sociala medier är nog den här periodens tema (jag kan ju inte träna på grund av min förbannade arm alltså måste jag lägga energi på något annat). Jag har fått en sak som heter rockmelt också som är som firefox fast ihopkopplat med facebook så att alla chatkontakter finns på skärmens vänstra sida och uppdateringar på facebook och twitter kommer upp i höger hörn. Det finns säkert fler funktioner som jag inte har hittat än. Jag gillar det i alla fall.
Lite träning ska det allt bli ändå. Imorgon blir det aerobic dance efter jobbet. Nu ska jag drömma om att min arm inte gör ont så kanske det blir verklighet när jag vaknar.

I love to love

Kommentarer

  • Nina säger:

    du.. du vet väl att du kan skicka dina kvitton till lönekontoret och få pengar tillbaka.. kolla med Anki men jag tror helt klart att de gäller även dig..



    Puss fina du..

    2011-01-31 | 22:03:04

Kommentera inlägget här: