Camilla

Mitt liv och lite till

Så klart

Kategori: Gamla inlägg

Jag har blivit som väldigt många andra, fast i Idol. Så självklart såg jag finalen igår. Innan programmet hade börjat var jag väldigt kluven i frågan om vem som skulle vinna. Jag har hela tiden gillat Markus, men Snygg-Erik har vuxit något otroligt. Så efter varje låt så var det den som framförde låten som vann mitt hjärta för stunden. Till slutlåten. Jag lyssnade väldigt noga på båda två och då var jag säker. Markus hade segrat. För mig i alla fall. Snygg-Erik var väldigt bra men när han sjäng låten (Everything changes) så lät det som en tvättäkta "boy band-ballad", vilket kanske inte är så konstigt eftersom låtskrivaren skrivit låtar till Westlife. Men Markus däremot gjorde det till en Markus-ballad och sjöng rakt in i mitt hjärta. Klockrent. Jag missade när Daniel sjöng, men det gjorde inte så mycket. Han har aldrig riktigt varit min favorit. Darins låt var fin men ganska tråkig. Han har vuxit till sig lite i alla fall, skulle nästan till och med kunna säga att han var snygg igår. Några som verkade ha blivit trött på att se bra ut var Sebastian och Agnes. Sebastian fick visserligen fem getingar för sin outfit i Kvällsposten men jag kan inte säga att jag håller med. Jag tyckte det såg ut som en blandning mellan Fares Fares och Bonde söker fru. Om Sebastian hade ställt upp i Bonde söker fru så hade jag självklart ansökt men ändå, han kan bättre. Agnes som annars är så söt hade plattat till sin personlighet med hjälp av en plattång. Jag kommer inte ens ihåg om låten var bra eller inte. Det enda jag tänkte på var att jag ville ruffsa till hennes hår. Sebastians låt var bra däremot. När det var nyheterna gick jag och tog ett bad. Sånt tjaffs orkar jag inte med, det kan ju hända att jag lär mig något då. Efter alla deltagarnas version av Final Countdown var det dags för resultatet. Röstrekord på TV4. Över en miljon röster och 64% av dem på... Markus!!! Så klart. Usch vad glad jag blev, men jag måste säga att jag var lite nervös. Sen var det dags att sova för mig. Lättare sagt än gjort. Jag hade tydligen skadat min axel på TK Boxen innan på dagen så jag fick ligga blickstill och raklång hela natten. Det var jobbigt, men jag vaknade i alla fall inte bakfull. Alltid något positivt. Idag ska jag plugga matte. Kul.
Pride

Kommentarer


Kommentera inlägget här: