Camilla

Mitt liv och lite till

Vara modig.

Kategori: Gamla inlägg

Nu är jag trött på att alla tror att jag har dåligt självförtroende. För det har jag inte. Jag har i alla fall mycket bättr självförtroende än de flesta jag känner, för att inte säga alla. Nu säger jag inte att jag tycker att jag är bättre än alla andra men jag brukar sällan tvivla på mig själv och mina förmågor. Jag vet vad jag klarar av och vad jag inte klarar av. Bara för att jag har lagt ner att vara översocial mot alla jag ser i skolan betyder inte att jag mår dåligt eller har dåligt självförtroende. Jag orkar bara inte bry mig lika mycket längre. Jag kan egentligen inte klaga på att de som påstått att jag har dåligt självförtroende har försökt att bry sig och peppa mig. Det är bara det att det att det är fel personer. Det känns väldigt hårt att skriva så men jag kan inte ta till mig vad de säger. Speciellt inte när de uttrycker sig så. Det finns så många andra som skulle kunna få mig på lite bättre tankar, det är nog bara så att de inte vet om det. Hur säger man det till folk utan att det misstolkas? Allt är så vackert på kvällen nu. Men på något sätt kan jag inte njuta av det fullt ut. Det är något som tar emot. Jag är nog feg. Eller det vet jag att jag är. Feg och konflikträdd. Jag vill inte vara det. Jag vill vara modig och säga vad jag tycker och inte bry mig om att göra andra till lags. Men om man aldrig skulle bry sig om någon annan skulle man inte ha några vänner. Jag förstår inte vad det är med mig. Jag har varait konstant glad hela dagen och det har varit en riktigt bra dag. Och så nu när jag kommer hem tycker jag bara synd om mig själv. En som jag hoppas att jag gjorde världen om möljigt lite ljusare för igår var Alexandra. Hos henne är det inte många juleljus som lyser just nu, tror jag. Luddekudde åkte igår och kommer inte hem förän i februari. Jag ska göra mitt bästa för att tiden ska gå fort för dig. Jag behöver sova tror jag. Men imorgon blir det ingen sovmorgon, för då är det luciaövning. På den fronten har jag nog tagit mig vatten över huvudet däremot. Jag har insett att det kanske inte var mitt smartaste drag att ställa upp på det med tanke på att jag varken kan sjunga eller passar i lucialinne. Dessutom kom jag på att Luciadagen är dagen efter lussevakan. Ganska logiskt kan tyckas. Och då hade i alla fall inte jag planerat att vara nykter. Men jag får väl sansa mig lite eftersom det är tre föreställningar jag ska delta i. Kul Jul. Nej men det blir nog spännande, kan ju alltid mima om det skulle låta förjävligt. Nu får det nog bli Anna Pihl för mig coh sen matte. Det är ju säsongsavslutning ikväll så det måste ses. jag får väl sova till helgen, då blir det pepparkakshusbak. Mysigt.

Untitled
Nej nu blir jag nästan sur på riktigt. Jag missade Anna Pihl! det började tydligen 20.00 men jag trodde det började 21.00. Attans Manhattan. Nu måste jag ju plugga matte!

Kommentarer

  • Viktor säger:

    Äh, du kommer att bli kanon i luciatåget och hälften av publiken kommer också vara bakfulla så de märker ändå inget om det låter lite falskt här och var.

    2006-12-05 | 19:28:40
    Bloggadress: http://villevire.blogg.se

Kommentera inlägget här: