Camilla

Mitt liv och lite till

och glögg.

Kategori: Gamla inlägg

Nu har jag ingenting att göra. Eller egentligen har jag massor att göra men ingenting är kul just nu. Men jag har faktsikt börjat komma i lite julstämning. Jag städade hos mormor i helgen. Jag gör det varannan helg eftersom han är synskadad och har opererat knät och kan därför inte städa själv. Då satte jag på en julskiva med alla de bästa julsångerna och oj vad jag städade och blev så där villkorslöst lycklig. Sen när man ser Coca-Colas julreklam kan man ju inte annat än känna att snart kommer den. Julen. Nyår känner jag mig däremot inte lika glatt inställd till. Ingenting kan mäta sig mot min nyårsafton förra året. Jag vet att inte alla hade lika kul som jag då men för mig var det nästan heaven. Det enda som skulle kunna mäta upp till det är om jag får som jag vill och åker till Paris och hälsar på min kusin över nyår. Tänk att få se Eifeltornet i all sin glans. Men det beror ju tyvärr inte på mig om det blir av. Nu är det bara några dagar kvar till julskyltning. Det är faktiskt nästan det enda (förutom lutfisk och glögg) med julen jag inte riktigt gillar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: