Camilla

Mitt liv och lite till

Avskaffa hösten.

Kategori: Gamla inlägg

Pust. Efter en halvdagsutflykt med pappa till stan och Maxi är jag nu helt matt. Inte för att det var särskilt jobbigt egentligen men jag blev det ändå.Stormen blev det inte mycket av här nere. De blåste upp alltihop. (Notera skämtet). Men nu börjar det verkligen bli höst. Jag tycker inte om höst. Särskilt inte om det är utgång som gäller. Det spelar ingen roll hur många (eller få)  timmar man spenderar framför spegeln, man ser lika förjävlig ut när man kommer fram ändå. Jag tycker det ska vara varm sommar och kall vinter om vart annat. Ingen vår och ingen höst. Jag kanske skulle göra som flyttfåglarna, fast tvärt om. Jag flyttar ner till Alperna ungefär vid den här tiden på året och sen i slutet av mars så flyttar jag till Spanien eller södra Italien eller Grekland. Jag vill inte ha det alldeles för varmt. Det hade nog passat mig utmärkt. Så får det bli sen när jag blivit rik. NÄR, inte om. Viktigt. Ikväll blir det utgång i alla fall. Blev ju inte det igår så då får vi ta igen det dubbelt upp idag. Heat ska ha något som heter White Night ikväll. Undrar varför de har döpt det till det. Det första som slog mig var att de kanske skulle ha öppet utan att servera sprit. Vissa säger ju att de ska ha "vita helger". Men det vore nog inte så bra för affärerna. Min farmor skällde ut mig för att inte de som är 18 får komma in på studentfesterna. Det var faktiskt väldigt jobbigt att behöva säga till henne, som näst intill är helnykterist, att det inte skulle vara någon som skulle gå på dem då. Egentligen är det rätt konstigt. Det är klart att man kan ha kul utan sprit. Fast för att vara helt ärlig så har jag inte lika kul utan sprit. Tråkigt men sant. Jag märker på mig själv att det börjar bli höst. Jag blir väldigt mysig. För en månad sen hade jag totalignorerat dem som ville ta det lugnt en helg. Men nu känner jag att det jag vill mest av allt i världen är att gå på bio, gå ut och äta eller bara sitta hemma och dricka vin. Men ikväll blir det ju utgång som sagt. Det andra får bli någon annan dag. Nu ska jag bada.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: