Camilla

Mitt liv och lite till

Ganska komiskt.

Kategori: Gamla inlägg

Jaha. Då var mitt underbara kemiprov avklarat. Avklarat kanske är fel ord. Jag var där och klottrade en massa på ett papper. Mer än så var det nog inte. Jag skrattade faktiskt lite för mig själv när jag vände till sista sidan. Då insåg jag att jag faktiskt inte kunde något alls. Det var rätt kul. Det som nästan är det jobbigaste med ett prov är rasten efter det. Idag var det en matrast. Då ska alla diskutera frågorna på provet och jämföra svaren. Och eftersom alla i min klass är superdunderintelligenta så blir jag inte så glad när fem av dem som har MVG i  alla ämnen har svarat 0,7 på fråga 5 när jag, som inte har MVG i alla ämnen, svarade 93. (OBS! Detta hände mig på ett matteprov i våras.) Det finns dem som blivit deprimerade för mindre. Men som tur är, är inte jag en sådan person. Jag har insett att jag inte är världens smartaste person, även om jag nu kan erkänna att jag faktiskt trodde stenhårt på detta innan, och jag måste faktiskt plugga mer än dagen innan till ett prov för att få ett bra betyg. Ska tänka på det till nästa prov. Kanske. Nu är det lov i alla fall. Ingen skola på en hel vecka. Bara Kemi-labrapporten, Engelska CV and aplication to university och ringa runt till alla förbannade körskolor i hela Halmstad för att skaffa reklamannonser till skoltidningen. Den heter Kaskad förresten. Men annars ska jag inte ägna mig åt skolan över huvud taget det här lovet. Det blåser så härligt idag. Storm säger dem att det kommer att bli. (Om det nu inte redan är det vill säga. Jag vet inte riktigt hur man definerar storm.) Jag förstår att det kanske inte är så mysigt med storm om man bor i skogen, och dessutom äger den, eller precis vid havet. Men jag, som bor i en liten villa, alldeles lagom nära och långt bort från havet och det närmsta träd som kan falla över mitt hus är ett litet japanskt körsbärsträd, jag älskar när det blåser. Då vill jag promenera ner till havet och se hur våorna slår. Kanske gör det ikväll om det inte blir fest. Och om jag orkar. Det blir nog fest.
U + Ur Hand - Pink
Nu är det kväll. Det blir nog varken fest eller promenad. Så som det ser ut nu blir det förmodligen Idol hos Lovisa. Om jag hinner dit innan det tar slut. Och sedan blir det antingen film med Nilles homies eller något crazy. Staring: Madeleine! Also staring: Tilla and Tisa! Vi ska nog komma på något. Vi ses på stan.

Kommentarer

  • Viktor säger:

    Nämen, där ser man, har du också en blogg?
    Apropå det där kemiprovet så har jag sedan ett tag infört en ny poliycy; att aldrig diskutera provsvar på rasten efter, det blir bara förvirrande, deprimerande och "Åh, varför tänkte jag inte på det!". Och, jo, Camilla, du skulle nog ha pluggat mer än bara eftermiddagen före...
    Förresten, vilken jävla fjantstorm, jag är besviken, det blåste ju knappt idag...dåligt!

    2006-10-27 | 22:49:46

Kommentera inlägget här: