Camilla

Mitt liv och lite till

Jag hade rätt.

Kategori: Gamla inlägg

Jag hade rätt om mig själv. Gårdagens dystra beteende har gått över. Det är väldigt skönt. Jag börjar känna igen mig själv igen. Fast jag är jävligt trött, men det är hostans fel. Det är inte lätt att resa sig ur sängen klockan 07.00 när man somnade någon gång vid 06.00 och man vet att en lång skoladag väntar. Då ligger man gärna kvar. Jag i alla fall. Jag tog mig upp ändå. Var nog dagens största bedrift än så länge. Att designa och tillverka en vägg-gitarr är svårare än det låter, det har jag fått erfara idag. Trots min enda timme sömn känns livet bra. Jag gillar vädret idag. Det regnar och blåser. I vanliga fall hade jag firat ner persiennerna för att slippa se elendet. Det känns som att det kan bli en mysig kväll. Film hade passat perfekt. Det ska nog gå att lösa. Efter min pluggansträngning igår förtjänar jag lite paus. Även om jag egentligen inte borde. Men man måste pausa för att arbeta effektivt. En av mina livsfilosofier. jag undrar när mitt liv ska byta bana. Har kört på samma spår allt för länge nu. Jag vet att det kommer förändras efter gymnasiet. Men det är ju en evighet dit. Vad ska man egentligen göra då? Jag vill resa, jag vill jobba, jag vill plugga men vad? Efter helgen i Växjö är jag nästan säker på att jag vill plugga vidare direkt. Eller? Och i så fall vad? Det löser sig förmodligen. Just nu får jag väl fokusera på körkortet. En sak som jag haft på huvet i över en vecka nu är låten Iris med Goo Goo Dolls. Den är underbar. Jag ska städa hos mormor idag. det är faktiskt rätt kul. Kul kanske inte är rätt ord, men det är inte tråkigt i alla fall.


Nothing precious at all

Jag heter Camilla.

Kommentarer

  • Kire säger:

    Hej Hej, Nu är du verkligen fast i bloggandet =)
    de är lite som en drog, hihi. Sitter på jobbet nu och försöker blanda ut min tid med lite te, mest för halsen skull =), Vi hörs, sköt om dig
    - keep on writing, du är duktig ! =)

    2006-10-24 | 16:28:35
    Bloggadress: http://www.mareld.blogg.se

Kommentera inlägget här: