Camilla

Mitt liv och lite till

Mormors Acetylcysteintabletter.

Kategori: Gamla inlägg

Aaah! Det känns som att jag snart kommer hosta upp mina egna lungor. Det är jävligt äckligt. Och jobbigt. Men som tur är har jag en mormor som har piller och tabletter mot allt. Nu har jag fått ett rör Acetylcystein som tydligen ska hjälpa mot hosta och sånt. Vi får väl se. Måste medge att jag är aningen skeptisk. Sen har jag den där jobbiga uppgiften, som jag lovade mamma att ta tag i dag, hängandes i luften. Städningen av rummet. Jag vet att det behövs, jag är inte blind och känsellös. Men jag kan hitta på så många mycket bättre saker att göra idag. Jag börjar få ångest för min mörkerkörning ikväll och inte minst fötr min uppkörning som snart äger rum. Jag vill verkligen inte kugga. Fast egentligen så måste man ju tänka  så att detta är att prov som jag får göra hur många gånger som helst och ändå göra om det om jag misslyckas. Det är nog det där med att misslyckas som är det jobbigaste. Det spelar ingen roll att jag får göra om det. Jag har fortfarande misslyckats. Om jag nu inte klarar det då. Det hade varit kul. Men jag vet inte vilken uppkörningsperson som skulle godkänna mig. Jag får väl spruta in lite silikon och göra några fettsugningar innan så kanske det går vägen. Det blir ett dyrt körkort det här. Nej men det är väl lika bra att göra det. det värsta som kan hända är att jag blir underkänd. Eller nej. Det värsta som kan hända är att jag råkar krocka och uppkörningspersonen dör i olyckan. Skulle man kunna bli godkänd ändå? Om det inte var mitt fel liksom och jag reagerade precis som man skulle i en sådan situation. Det hade blivit rätt roliga rubriker på det. Men jag tror att jag helst hoppar över uppståndelsen och mediauppmärksamheten och bara får ett vanligt godkänt. Det hade varit skönt. Min kompis har ordnat en modevisning ikväll. Alla intäkter går till Bröstcancerfonden. Både min mamma och hälften av mina vänner ska visa kläder och jag kan inte komma och kolla. Allt för den förbannade mörkerkörningens skull! Nej nu ska jag städa och laga mat. Pisslov!
When you lose something you can't replace
Oj, jäklar vad jag har städat idag! Det är nästan otroligt. Rensade till och med hela garderoben. Nu blir mamma stolt. Det är faktiskt ganska kul när man kommer igång. Och särskilt när det är klart. Mat har jag lagat också. Ugnsbakad lax med pasta och ärtor. Gott. Så nu återstår bara en punkt på dagordningen: Mörkerkörningen. Det börjar faktsikt skymma nu så det passar bra. Dessutom så hjälper pillerna jag fick av mormor. Lite grand i alla fall.
Hellre okänd än ökänd. Det har jag och Madesträv kontaterat idag. Att famla runt i mörkret var en positiv upplevelse. Läskigt med regn bara. Mamma såg ut som ett skatbo i håret när hon kom hem från modevisningen. Men hon sa att det hade gått bra. Jag ville också varit där.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: