Camilla

Mitt liv och lite till

Aldrig vågat.

Kategori: Gamla inlägg

Jag läste en blogg idag. Jag gör inte det så ofta (tycker mest om att skriva och själv vara i fokus). Denna skribent uttryckte så många känslor och värderingar på en och samma gång att jag blev helt tagen. Jag har själv känt samma sak otaliga gånger men aldrig uttryckt dem offentligt. Aldrig vågat. Jag vet egentligen inte om jag skulle vilja. Om jag skulle blotta mitt innersta skulle jag på samma gång visa mina svagheter. Och jag är ingen svag person. Jag är stark och självständig. Jag har en massa olika sidor. Jag är lite blåst, lite intelligent, förstående, egoistisk men samtidigt givmild och empatisk men aldrig svag. Aldrig. Någon gång i livet ska jag uttala dessa ord och verkligen mena dem. Men just nu så finns det så mycket jag vill berätta men ändå inget alls att skriva om. Så mycket tankar och känslor men inget av värde. Inget som behöver delges med världen. "When you try your best but you don't succeed." Så börjar Coldplays låt Fix You och just så känns det lite nu. Jag vet inte varför för jag kan väl egentligen inte säga att jag försökt, med någonting egentligen. Men ändå så känns det jobbigt att inte lyckas. Men det är väl så det är. Jag har glidit på en räkmacka hela livet fram tills nu. Inga stora hinder har funnits i min väg. Jag antar att det är så här att bli vuxen. Nu ska jag väl återgå till mitt läsande av urtråkig kurslitteratur men det lär bli mest drömmande. Det gör ont men är samtidigt befriande.
The minor fall and the major lift...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: