Camilla

Mitt liv och lite till

Ett friskhetstecken.

Kategori: Gamla inlägg

Slappaste dagen detta året, hittills  i alla fall och något säger mig att morgondagen inte kommer toppa i slapphet. Det vettigaste jag gjort idag är att gå till konsum och handla lasagneplattor och krossade tomater till kvällsmaten. Igår så var det mys hemma hos Fenja vilket följdes med en sväng till gastons och sen en liten vända på Moon. Man ser allt med andra ögon när man är nykter och det var inte många som var ute och partajade två dagar innan nyårsafton. Det var både trevligt och mysigt. Jag såg min gamla (gamla som i att vi var grannar innan, inte att han är gammal, fast han är äldre än mig) granne som jag varit mer eller mindre förälskad i hela mitt liv. Jag brukade kolla på honom och hans kompisar när de spelade fotboll på vändplatsen. Jag är nog en stalker längst in i själen. I alla fall så tyckte jag att han var det vackraste gud hade skapat (även om jag faktiskt tror att det var hans mamma och pappa som skapade honom). Men jag har faktiskt glömt bort honom på senare tid. Han är inte lika intressant längre. Inte lika mystisk och spännande. Jag vet egentligen inte varför jag skriver om detta men det är nog ett friskhetstecken att han inte är lika intressant längre. Med tanke på att jag såg honom första gången när jag var 6 år, och inte har sagt något till honom mer än kanske någon gång på fyllan som jag helst vill glömma bort, är det kanske dags att gå vidare. På tal om att gå vidare så går jag vidare nu och byter ämne. Jag såg på Fem myror är fler än fyra elefanter idag och fy fasen va bra det är! Det ska mina barn få se när de växer upp. Jag älskade det när jag var liten och jag skrattade så jag nästan grät när jag såg det idag. Jag gjorde ett ålderstest på facebook och det visade sig att jag är 6 år (så egentligen kanske jag inte borde gå vidare från min granne). Men jag vet inte riktigt om jag tycker att det testet stämmer. men i och för sig så var jag som lyckligast när jag var 5-6 år så varför inte? Ikväll ska i alla fall Madde komma och hämta upp mig och så ska vi åka till Fenjii och laga efterrätt till imorgon. Det ska bli delicious.
Ska vi plocka körsbär i min trädgård?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: