Camilla

Mitt liv och lite till

Ramlade faktiskt.

Kategori: Gamla inlägg

Jag tror att det kommer kännas konstigt att åka hem över julen. Att inte träffa klasskompisarna, som jag ser var och varannan dag, på två veckor kommer bli tomt. Och sen att träffa de "gamla" kompisarna kommer också kännas konstigt. Det var så länge sen nu. Men jag längtar ändå. Det ska bli skönt med att avbrott från Bubblan, aka Campus. Reda ut lite tankar. Det kan behövas. Det enda som känns jobbigt med att åka hem är mitt rum. Det känns inte som hemma längre. Det är bara en 90-säng och en byrå och för att fylla ut tomrummet har de satt en klaffstol i ena hörnet. En 90-säng är definitivt för liten när man vant sig vid en 120-säng. Jag ramlade faktiskt ur första natten jag sov hemma igen. På något sätt har det här med att flytta hemifrån fått mig att vilja ta vara på traditioner. Eller är det för att jag börjar bli vuxen? Hur som helst så längtar jag inte så jättemycket till julafton men däremot lillejul återkommer ofta i mina tankar. På lillejul är det en annan sorts bubbla där ingen kommer in förutom familjen Andersson och Svensson. Jag älskar det. Och i år kanske en bortglömd klassiker kommer tillbaka. Jag hoppas.
Och jag ska fånga den, och spara den
Då väntar sen en helt ny värld med dig

Kommentarer


Kommentera inlägget här: