Camilla

Mitt liv och lite till

Tänka om.

Kategori: Gamla inlägg

Det är lite konstigt med jullov ändå. Jag har spenderat otroligt mycket tid tillsammas med min familj och mina underbara vänner men jag har också varit mycket för mig själv. När jag är för mig själv så tänker jag väldigt mycket. Speciellt nu, när jag tror att jag befinner mig i en identitetskris av nogon stort. Kanske är det för att våra föreläsare har talat om att det ofta blir så när man börjar studera och flyttar till annan ort. Att man slits mellan det gamla och det nya sättet att leva. Att man inte passar in någon stans, att man inte är hemma någon stans. Men så känner jag faktiskt inte alls. Det är det som är det konstiga. Jag passar in på båda ställena, jag känner mig hemma på båda ställena. Och så har det nästan alltid varit med mig. Jag vet egentligen inte varför jag kallar det identitestskris eller varför jag klagar, det är helt underbart. Men ändå konstigt och det får mig att fundera. Det som jag mest funderat över på senare tid är hur lätt det är att bryta ett mönster och falla in i en ny vana. Jag vet inte riktigt om jag formulerat det rätt utifrån det jag tänker skriva men what ever. I många Tv-reportage och tidningar berättas det om ungdomars, och speciellt unga kvinnors, ökade alkoholkonsumtion. Jag känner mig definitivt träffad och faktiskt har det fått mig att börja tänka. Tänka om. Och när jag tänker på det så tänker jag på hur jag var och hur jag har blivit. Jag orkar inte berätta allt som hänt de senaste fem åren (det var när alkoholen kom in i bilden som det började gå utför) men jag är inte nöjd med vad det har blivit av mig. Jag trivs underbart med mitt liv och med alla människor som finns i det men allt jag stod för när jag var 15 år har jag brutit på den väg fram till den jag är idag.Nu när jag skriver detta så inser jag att jag faktiskt inte har något som jag verkligen tror på. Att jag inte har något jag verkligen brinner för. Och det gör mig ledsen. Det är så mycket jag gett upp till ingen nytta. Detta är endast filosofi och flummeri. Jag har haft alldeles för mycket tid för mig själv idag men jag behövde få ut det. Snart är det nytt år. Som om det egentligen skulle bli någon skillnad. Men, hoppas kan man alltid. Nyårsafton kommer i alla fall bli fabulous.

Sluta upp att kasta pärlor åt svin.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: