Camilla

Mitt liv och lite till

Drack radel

Kategori: Gamla inlägg

Detta har varit en underbar helg! I fredagskväll var vi pa en bar som heter Stadt café där vi drack lite och hade kul. Tyvärr var vi tvungna att aka hem tidigt eftersom vi skulle upp och aka skidor morgonen efter. jag ville egentligen inte aka till skidbacken eftersom jag är lote rädd frö att aka skidor och innan har jag inte tyckt att det är sa kul. Men i Alperna! Fy satan vad roligt det var och jag upptäckte till min förvaning att jag inte var helt totalt värdelös pa det. Pa kvällen var det dags för bal. Jag sminkade min Österrikare som vanligtvis inte bär smink och hon blev jättefin. Balen var inte sa rolig sa jag och Nea gick till baren som vi var pa pa fredagen. De hade aldersgräns 21 där men vi latsades inte första och sa att vi var fran Sverige sa fick vi komma in. Det var riktigt kul att fa dansa lite. Efter det gick vi till en annan bar allihopa och sen akte vi hem. Söndagen var den bästa degan pa hela resan hittills. Jag fick sova sa länge jag ville men jag gick upp vid halv 11 och sa at vi frukost tillsammans med familjen. Efter det satt jag och Anna hela eftermiddagen pa altanen och solade och läste. Sa jävla skönt! Pa kvällen akte Nea, PO och jag tillsammans med vara värdfamiljer till ett ställe där man kan aka rodel. Vi var tvungna att ga upp i bergen 30 minuter för att komma fram till en resturäng där vi at wienerschnitzel pch drack radel. radel är halva glaset öl och halva glaset saft, förvanande gott. Efter det var det dags för rodel fahren. PO fällde mig pa väg upp i backen den jäveln. Rodel var skitkul men jävligt läskigt. jag och Anna körde in i en buske och välte men vi vann ända. När vi kom hem sa somnade jag direkt och det var väldigt skönt. Nu är det bara en och en halv dag kvar här och pa ett sätt känns det sorgligt men jag är ända redo att aka hem. Idag ska vi till en plats där man kan se ut över hela Innsbruck och sen pa kvällen blir det nog utgang igen. Imorgon blir det shopping!!! PO säger hej!

In Sweden we call it omkörning.
In Sweden we call it hissen gar inte ända upp
In Sweden we call it sladd
In Sweden we call it sliten
Today I am sliten.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: