Camilla

Mitt liv och lite till

Ensam hemma.

Kategori: Gamla inlägg

Nu var det väldans längesedan jag skrev här. Det har ju varit lov ett tag nu och jag har varit ensam hemma enda sedan i lördags. Kul tyckte jag till en början, och visst har det varit en bra vecka, men redan första dagen började jag bli rastlös. I alla fall så belv det förfest a la Camilla på lördagskvällen. Riktigt a la Camilla kanske det inte var eftersom de flesta jag brukar festa med var bortresta men Kul var det i alla fall. Det var inte många som kände varandra och det är ju lite spännande. Jag hade en kanonkväll i alla fall. En sak man kommer på efter ett tag när man är ensam hemma är att man inte vill sova ensam. Så när Fredrik skulle hem på söndagskvällen fick jag ringa in min Lovalisa. Lite vin och en massa prat gjorde saken biff. Men eftersom Lovalisa är veggi är det kanske bättre att säga att saken blev cuorn. På måndagen blev det tacos och karaoke-kväll. Kattegatt vs. Sannarp. Självklart vann ju Kattegatt hela tiden till Maddes förtret. När Sannarp äntligen hade gått blev det twister och Backpacker med mina söta klassisar. Nu hinnar jag inte skriva mer just nu. Ska till Getinge men jag fortsätter senare.

Ensamhetens hav
Så nu är jag hemma igen. På tisdagen var jag hos farmor och farfar och lunchade. Där fick jag en bok om min farmors mormor som min farmors mamma har skrivit. Till minne av Siri heter den. Spännande med en massa kärleksbrev och intriger. På kvällen fick jag besök av Fredrik. Eftersom han jobbar och går upp klockan 6 var jag ensam hela dagen på onsdagen. Vi hade planerat in en road trip. Madde, Paula, Ninni och jag men självklart planerar vi in den dagen då det blir snöstorm. Helsingborg/Helsingör finns ju kvar men det hade varit roligt att göra något annorlunda. Men nej, jag satt hemma hela dagen och gjorde inte ett skit. När kvällen stundade kom Madde och Paula i alla fall på besök och gjorde smoothies, spelade Buzz och sjöng karaoke. Sen var det dags för natten då jag skulle sova själv. Men jag är grym och stark så det är inga problem. Började med musik och en bok och allt gick bra. När musiken var slut och mina ögon trötta var det dags att sova. Det var tur att jag var så trött för annars hade jag nog blivit galen av att tänka på att det stod en våldtäcktsman/tjuv utanför mitt fönster och tittade på mig. Som tur var somnade jag ganska fort. På morgonen väcktes jag av Agneta (min chef) som undrade om jag ville jobba eftersom en ordinarie hade blivit sjuk. Självklart ville jag det eftersom jag visste att denna dag annars skulle bli som den förra. Så från halv tre till tio jobbade jag och sen mötte jag upp Matilda och Lisa på Musses. Parentes, en kille raggade på mig på bussen till jobbet. Det var lite kul. Slutparentes. Efter lite prat på Musses bar det av till Karaoke night på Mårtensson. Inget jättedrag till en början men det ordnade upp sig mot slutet. Som tur var följde Matilda och Lisa med hem till mig och höll mig sällskap under natten. Nu är vi framme vid igår. Då gjorde jag inte många knop på dagen. Jag lagade mat. En köttfärssås som blev god men förbannat stark. Självaste Karlsson och Fenjii hade knappt kunnat lukta på den. På kvällen åkte jag ju till Getinge, hem till Fredrik då. Först åt Fredrik, Alexandra (syrran) och jag pizza och sen kom det över lite kompisar för att se Så ska det låta. Det var väl inte så många som kollade just på det men trevligt var det i alla fall. Nu har jag precis kommit hem och det är dags att städa. Men det är ju så förbannat tråkigt. Men men, det är smällar man får ta. Ikväll hoppas jag på parteey!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: