Camilla

Mitt liv och lite till

Till mig.

Kategori: Gamla inlägg

Ibland blir man förvånad över hur bra vänner man har. Självklart vet jag att mina vänner är bäst men ibland överträffar de sig själva. Under retoriklektionen i fredags blev vi ombedda att skriva hyllningstal. Man skulle vara två och två så jag och Alexandra skrev ihop. Pia (fröken) gav oss personer vi skulle skriva om och jag och Alexandra fick skriva till vår lillebror som skulle fylla 18. Den följer nedan.

Nu har du blivit väldigt stor
Myndig du blivit, min lilla bror

Från Konsum en tre komma femma
Du nu i dig kan klämma

Men cigaretter och snus
Får du inte ha i vårt hus

Körkortet stundar och du är nervös som en chinchilla
Men sen kan du köra tills du mår illa

Nu kan du följa med syrran och festa
Då du en massa roligt ska få testa

Du är flickornas charmör
Varesig du tränar eller dricker helrör

Du är min bror och du är inte stygg
Med dig vid min sida kan jag känna mig trygg

Grattis!


Dikten är på rim och en liten aning mer oseriös än alla andras men den lockade några skratt i alla fall. Nu ska jag komma till delen där mina kompisar slog mig med häpnad. Helenas och Annas hyllningstal var till mig.

Ja du Camilla. Nu har du kommit dit som alla någon gång kommer och som du har väntat länge på. Det är nämligen nu du tar ett stort steg ut från skolan och ut i världen. Du tar studenten.

Det är som att du fått vingar och kan flyga vart du vill. Det är också nu som du måste fatta egna beslut. Det var inte längesen du satt i Aulan för första gången och hörde "Camilla Svensson NV1B" och insåg att det var du.

Det var du som hade valt natur och det var du som mot din vilja blev placerad i da Vinci. Men med facit i hand efter tre år ser vi att du stormtrivdes.

Så det är med en tår i ögat och ett leende på läpparna som vi önskar dig lycka till i framtiden. För vi vet att du kommer gå långt eftersom din vilja och ditt engagemang spelat en viktig roll i klassen. Det är en personlighet som vi tror att du kommer bära med dig ut i arbetslivet.
Grattis och lycka till!

Det var inte lätt att hålla borta tårarna ska jag säga. Väldigt fint tjejer (eller som Ebba von Sydow skulle sagt "giiirrls"). Helgen har jag mest spenderat med min Fredrik men jag hann med en sväng på stan med Lovalisan och en svängom på dansgolvet med Fenja också. Snart är det lov och då blir det full rulle. Sen är det inte jättelångt till min fördelsedag heller. Måste också gratta Alexandra som får se sin Luddekudde igen efter förbannat lång tid. Hoppas ni får förbannat kul i Tahiland. Och glöm inte en souvenir till mig.

Trying to recall - Marie Lindberg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: