Camilla

Mitt liv och lite till

Ursäkta påhoppet.

Kategori: Gamla inlägg

Man blir ju faktiskt lite sur måste jag medge. Efter dagens studenttävling börjar man undra om det är värt att låta tvåorna komma ut i världen. De var inte bra på att agera jury i alla fall. C-klassen först ut med nog världens sämsta hip hop/gangsta-rap (ursäkta påhoppet, jag gillar er men det var faktiskt inte bra), sen var det min klass. Okej vi kan inte sjunga men vår text var förbannat bra och vi bjöd på oss själva. Efter det var det TEFO3B som gjore en mysig liten snappsvisejulsång och sist ut var A-klassen som nedvärderade alla på hela skola och lyfte upp sig själva. Den var faktiskt lite rolig. Juryn bestod av 2or från NVC så vilken låt vann? Jo, NV3Cs så klart. Dålig stil för det var inte rätt. Vår låt eller A-klassens skulle vunnit. Simon filmade och här är resultatet:



 

http://www.youtube.com/v/6mG8V7HSKjw

Här följer texten till vår låt

Melodi: Diggiloo Diggiley
Text: NVNV3B


En dag i livet vi började skolan
Vi lärde oss räkna och trodde vi var coola
Världen var vänd upp-och-ner, vi visste vi dög
Nu fattades bara en bög

Tjejer:
Vi bar inga kjolar, vi har inget puder
Aldrig haft kille, nej vi var inga luder
Vi ville satsa på skolan, för att bli det vi vill bliiii

Refr:
Ekvation, ekvation det är våran passion
Det är sånt vi tycker är kanoooon
Ooh vi vill gärna öööva, till våra maatteproov
Fysik och kemi, det är vår melodi
När vi lägger upp vår strategi
För att få toppbetyget, i trigonooometri

En dag i staden, vi började festa
Vi tröttna på skolan, och skolka för det mesta
Vi ville supa som fan, aldrig va torr
Det enda vi såg nu var porr

Killar:
Jag fick inte upp den, det gick inte så bra
Jag kände mig vilsen, och tänkte på fysiken
Och alla dess lagar och regler
Ooh vilket underbart draaaag

Refr:
Ekvation, ekvation det är våran passion
Det är sånt vi tycker är kanoooon
Ooh vi vill gärna öööva, till våra maatteproov
Fysik och kemi, det är vår melodi
När vi lägger upp vår strategi
För att få toppbetyget, i trigonooometri

Det var tre toppenår, men vi måste medge
Att när vi slutar så slutar vi med glädje
Ja ett strul på ett dansgolv

Oooh Oooh... Oooh Ooooh

NV3 NV3 NVNV3B det är vi som tar studenten nuuu
Ooh vi vill gärna festa vi säger skål och hejdå
Ooh vi vill gärna festa vi säger skål och utgår


 

Jag tycker den var bra i alla fall, och det är det som räknas! NU kommer Johanna snart och hämtar mig och sitt vin. Ikväll blir det först förförfest hos min Fredrik och sen bär det av till förfest på Mårtensson och till sist utgång.

Vi säger skål och hejdå!

Kommentarer

  • NIGGAHWHAT säger:

    hmm bestod inte juryn till hälften av davinci? hakan var så partisk man kunde bli! (boyfränd i davinci)
    Hela da vici klarar itne av acceptera att de är sämre en en enda vanliga nv klass och börjar med klaga, lyssna bara på videon, vilken skrattas de mest till? HOE

    2007-03-10 | 19:33:54
  • NiggaH säger:

    Ärligt talat att påstå att er text var bra är väll ändå att överdriva? usel är också en överdrift. Dåliga sprit och skol skämt. Att påstå något annat än att NV3C var bäst är en lögn du kanske inte märkte det men de hade lagt ner en del arbete på sin låt, medans ert inte ens var genomtänkt. Summan av kardemumman är helt enkelt att NV3C var bättre än er andra och att ni helt enkelt får lära er att leva med det. Brooklyn signing out.

    2007-03-10 | 19:54:27
  • Anonym säger:

    Jag går inte ens på KG så jag bryr mig egentligen itne alls vems om vinner vad. Men helt ärligt så SÖG NV3C. Vad har den texten med något att göra överhuvudtaget? "This is the phat remix"?????? Men det är ju kul för dem att dem har två små fan i tvåan som ser upp till dem för det kommer garanterat ingen annan att göra!

    2007-03-11 | 13:14:38
  • PHAT people säger:

    kul du inte vågar säga du går på kg annars hade du aldrig vetat att de stavades med PHAT och inte fat. alltså helt sjukt vad ni på da vinci är tröga, att ni inte ens fattar(vem du än är) du säljer dig själc med skriva det.HAHAHA

    2007-03-11 | 14:14:55
  • MatteDATA säger:

    Ert mattebrölande till schlagermusik var ju otroligt tråkigt. NV3C's geniala hiphop phat-style tog priset, Carl's klocka runt halsen var otrolig. Deras låt visar att iallafall någon i tävlingen hade en gnutta självdistans. Men det är coolt att vara full iaf. Karatefylla åt folket.

    2007-03-11 | 14:16:23
  • Anonym säger:

    oJ, glömde, att du ens vet de var två jurymedlemmar som vi kände, jävla idioter

    2007-03-11 | 14:18:13
  • najger säger:

    Jag går inte på KG vilket nån löjlig da vinci påstår att han/hon inte gör. Fan stå för ert patetiska bidrag. Ni blev utklassade av phatbros. Jag mfl. har set bidragen några ggr. och kan med lätthet säga att det fanns bara en klass. FAT SHAKE!!!

    2007-03-11 | 14:20:44
  • najger säger:

    ett litet tillägg... att skoja om att supa och festa hit o dit är väl sådär kul?! eller? LAAAME!

    2007-03-11 | 14:22:24
  • mrsalexandra.blogg.se säger:

    Tjaa ville bara säga att NV3C sög! vi skulle inte vunnit men däremot NV3A och vi kommit tvåa. c klassen bara flåsade ju nått i micken och skvlallpade med deras fettvalkar! jag bryr mig inte så mycket men det verkar visst alla andra göra men INGEN vågar stå för vem dem är! pinsamt ha ha! men det gör jag pussas o kramas alexandra

    2007-03-11 | 15:19:34
  • Anonym säger:

    Bara för att jag kan stava till Phat så betyder det att jag går på KG? haha det var roligt.. Och till det att jag visste att det var två tvåor som bedömde så om du hade texten innan ordentligt så stod det "Juryn bestod av 2or från NVC så vilken låt vann? Jo, NV3Cs så klart."

    Så nej jag går inte på KG och skulle inte heller vilja göra det heller.. Tycker bara att NV3C sög och det behöver man iten gå på KG för att tycka..

    2007-03-11 | 15:39:57
  • Anonym säger:

    haha e du dum eller det stod bara 2or inte två t0r, idiot, och hade du varit någon annan så hade du varit från exet forum och det är du defintivt inte, antingen da vinci elle rkompis till nån, du är så jävla trög

    2007-03-11 | 15:43:23
  • Nv2c säger:

    da vinci ska vara glada för att de får vara med på våra studenttävlingar överhuvudtaget.ni kunde väl haft era egna! och om det nu är så viktigt för er vem som vinner får ni gärna gå först i ledet när vi tagit hem det. om vi nu gör det? skiter fullkomligt i vem som vinner. att sjunga om matte fysik och trigonomtri är så patetiskt! haha. men det passar rätt bra in på er!

    2007-03-11 | 15:45:07
  • Anonym säger:

    väx upp och säg vem du är din griis

    2007-03-11 | 15:45:14
  • Lisa säger:

    jag tycker är fånigt är att de sjöng en låt som om att de vore gangstaniggas men så är de i själva verket är små obetydliga wannabebrats...

    2007-03-11 | 15:45:40
  • Anonym säger:

    Haha vi bjöd på oss själva till skillnad från er, det kallas humor och vi vågar va roliga och skämma ut oss. wannabebrats var de tråkigaste jag hört, wiggas ska inte tala om med killar som mats, där snackar vi wigga. tajt linne och jävla nigga keps. haha vi är defintivt inte wannabe brats, bara för vi klär oss med lite stil,

    2007-03-11 | 15:48:21
  • Anonym säger:

    för övrigt jag är den vitaste negern i stan, ni kan nog räkna ut vem det är;)

    2007-03-11 | 15:49:51
  • KalleKanin säger:

    Snälla kära missförstådda små"niggers". Den låtan kan man absolut inte lagt ner mycket tid på (3c's alltså). Den enda som "sjöng" (eller med andra ord förstörde micken) kanske hade försökt lära sig nigganigga fat eller phat eller vad texten nu innehöll, som man inte hörde för det bara skreks i micken. Pinsamt. Sedan att 3b's låt inte heller var någon hit men de bjöd på sig själva och lät folket skratta åt dom, de gjorde inte C för de försökte bara vara roliga, vilket ofta resulterar i överdrift! A's låt var kanon, okej att de klankade ner på alla andra, men det är ju bara roligt, gör väl ingenting att man har kul på andras bekostnad, det har jag varje dag. A's låt var grym. teknikarnas låt vettefan om jag ens kan kommentera för jag kommer knappt ihåg den, men vad jag minns är att den var bättre en C's. Och förresten, har inte jurymedlemmarna fått hot mot sig i helgen lär terrorn börja på tisdag! Trevlig studiedag allihopa! ;)

    2007-03-11 | 15:50:49
  • Lisa säger:

    jasså ni bjöd på er själva? Två stycken står och skricker obegripliga ord medans resten av klassen står i bakrunden och tittar ner i pappren och finttrar..Okej de två som försökte rappa vågade skämma ut sig men vad hände med resten? Bra underhållning det.. verkligen inte..

    2007-03-11 | 15:52:32
  • KalleKanin säger:

    Nv2C har skrivit ett inlägg. Vad skoj att ni kom ihåg vår text till och med. Nice! Och vadå "våra" studenttävlingar? Ni har ju inga kära tvåor, ni ligger fortf nere i smutsen, ni har mer än ett år kvar att gå! By the way, vad skulle det varit för studenttävlingar om man tog bort oss från daVinci: Ett lag, NV3C. Kul att tävla mot sig själva, eller vad har ni för synpunkter på den frågan?

    2007-03-11 | 15:53:33
  • Anonym säger:

    Ursäkta men ingen bjöd på sig själva förutom 3C, det är ju för helvete vi som vågar göra narr av oss själva, ni har för fan inte ens mage att göra bort er eller vara roliga, hela da vinci är ett gäng med tråkiga människor som trot dem är väldigt speciell, vi i 3c vet att vi inte är bättre än någon annan och att det är av att bjuda på sig själv som man får ha kul. skolan hade varit en roligare skola utan da vinci. men de är ju trots allt bara en friskola som hyr och är med i skolan när de passar dem.

    2007-03-11 | 15:54:28
  • nv3c säger:

    det hade varit jävligt skönt att slippa da vinci! tror jag talar för hela klassen! ekvation ekvation det är vår passion! HAHAHAHAHAHA

    2007-03-11 | 15:56:39
  • Anonym säger:

    Lisa: skulle en sång där alla bara står i klmp tittar ner i papper vara kul då, precis som båda da vinci gjorde. du gör ju själv påhopp på hur da vinci själva gjorde

    2007-03-11 | 15:57:39
  • Camilla säger:

    haha va ni är söta allihopa, särskilt den vitaste negern i stan;)

    2007-03-11 | 15:58:41
  • hihi säger:

    Lisa-fisa! vi är småtjejer! det är det du inte har fattat!

    2007-03-11 | 16:00:01
  • Lisa säger:

    Det går iten att jämför hur Nv3c gjorde och resten. I alla andra klasser sjöng alla och försökte, visst de hade papper med texten men de sjöng iallfall.. NI i nv3c stod i bakrunden och finttrade som såm skrämda småtjejer.. Men visst det var en upplevelse i sig. Men inte nått man vinner för..

    2007-03-11 | 16:00:41
  • Andreas säger:

    Gå ut på stan och välj någon äcklig domare då, lätt att få nån som inte är partisk? Vilket som hade mött klagomål.
    Woho, vi är wannabebrats, äntligen har folk förstått vår gemensamma image!

    Härlig uppmärksamhet din blogg har fått Camilla, ;)!

    2007-03-11 | 16:01:45
  • vi älskar da vinci säger:

    ironi kallas det :P
    /nv3c

    2007-03-11 | 16:02:29
  • Anonym säger:

    hahah visst är jag;) flavor flave. men jag är ju verkligen en wannabe nigga som är en wannabe brat egentligen, det stämmer ju verkligen

    2007-03-11 | 16:03:12
  • Alexander Nordgren säger:

    Nu jävlar blev det påhopp ser jag, MsAlexandra tycker tydligen jag har fettvalkar? FUCK YOU!
    så jävla löjligt detta så det finns inte, väx upp och inse att vi älskar att driva med oss själva och bjuda på oss som jag och carl och dom andra verkligen gjorde, allt för att göra så mycket narr av oss sjävla som möjligt. Om ni har något att säga så kan ni snacka med mig i verkligheten era fega as!

    2007-03-11 | 16:03:26
  • Anonym säger:

    vad skiljer da vinci från nv, nv har humor. hoppas ni tycker det är värt förlora uppväxten och leka vuxna i da vinci

    2007-03-11 | 16:05:01
  • Alexander Nordgren säger:

    Såg även Lisa´s inlägg och jag skulle gärna vilja höra mer av dina rekordeliga åsikter.
    [email protected]

    2007-03-11 | 16:05:46
  • Carl Carell säger:

    Instämmer med min kära vän Alexander, våga säga till os i vekrligheten och inte stå trampa vatten i framför datorn

    2007-03-11 | 16:07:24
  • mrsalexandra.blogg.se säger:

    ha ha nämen nogge, ha ha kan du inte ta ett skämt du o calle hör vell faktiskt till några av de mer vältränade på skolan! du vet att jag tycker du är skit sexig? varför tror du annars att jag alltid raggar på dig ;) pussas

    2007-03-11 | 16:43:19
  • karlssons.blogg.se säger:

    Tjoho va mycket uppmärksamhet du fått Camilla! Skoj! Grattis Nv3C till att ni vann, syns nästa studenttävling!

    2007-03-11 | 19:26:14
  • Sofia säger:

    C-klassen suger till ingenting duger!!! Bästa meningen i hela tävlingen. Grattis till segern, även fast vi va klart bäst. Med partisk jurry går allt. Puss&kram

    2007-03-11 | 19:31:43
  • stickochdödavinciförnikommerfåsmakafettiskolan säger:

    nej bästa meningen i tävlingen var, we do like fat like every bro if ya aint got fat the niggah says NO!
    och det där med partisk jury är sånt pisssnack. halva juryn bestod av davinci anhängare men 2 av 3 tyckte att vi va roligast trots att ni valde dom att döma till er fördel. ni klarar inte ens av att slå fettets karisma med fusk.... PATHETIC
    over n out

    2007-03-11 | 19:37:08
  • urkk säger:

    Ni suger allihop, helt värdelöst, Er fina lilla text suger även den. Särskilt du Camilla, synd att du inte heter Persson i efternamn, för då hade jag kallat dig CP.

    2007-03-11 | 19:43:01
    Bloggadress: http://flashback.info
  • Sofia säger:

    Ursäkta ! För det första valde C-klassen ut jurryn, för det andra var det ingen från da Vinci med, och för det tredje, väx upp och sluta lipa över att vi har det bättre än er. Man kallar inte någon för CP, om man inte själv har problem.

    2007-03-11 | 20:03:07
  • hi hi hi säger:

    hmm. är det någon som vet vem som vann melodifestivalen?

    2007-03-11 | 20:17:37
  • SoFat säger:

    @Sofia
    ni må ha det bättre materiellt ställt men det rår tyvär inte på ert utseende, beklagligt nog.
    Vi klär dock i alla stilar, en skönhet klär i allt som man säger, inte minst våra kioskvältare till rappare

    2007-03-11 | 20:18:29
  • Anonym säger:

    Tillbaks till sandlådenivå!
    Väx upp för fan. Studenttävlingar är till för att ha skoj, inget annat...

    2007-03-11 | 20:25:18
  • Sofia säger:

    Håller med om att studenttävlingar är till för att ha kul. Tycker att vi ska se till att ha det också, och sluta lägga energi på sånt här skit snack. Må bästa klass vinna !

    2007-03-11 | 20:31:11
  • Camilla säger:

    Svar till hi hi hi. The Ark vann och och det var sååå fruktansvärt rätt=) Baby, I'm the worrying kind!:)

    2007-03-11 | 20:41:50
    Bloggadress: http://camillasvensson.blogg.se
  • hihuhau säger:

    haha nu har ni blottat svagheten! "sluta lägga energi på sånt här skitsnack" haha vafan menar du med det? då borde du från början grävt ner dig själv och sluta skrika när vi vinner

    2007-03-11 | 21:39:54
  • Viktor säger:

    Wow. Man blir lite lätt avundsjuk på alla kommentarer du får. Om man hade fattat nåt överhuvudtaget av vad allt c-folk försöker skriva, så hade jag kanske gett mig in i debatten också.

    2007-03-11 | 23:24:25
  • Anonym säger:

    ingen fara ingen vill veta av dig ändå.. viktor

    2007-03-12 | 00:00:08
  • hej jag heter viktor och är dum i huvet säger:

    hihi. jag tror mig kunna något.

    2007-03-12 | 15:47:21
  • viktor säger:

    hihi. jag tror mig kunna något.

    2007-03-12 | 15:47:46

Kommentera inlägget här: