Camilla

Mitt liv och lite till

En fönsterputs.

Kategori: Gamla inlägg

En lugn och mysig helg i Halmstad avklarad. I fredags umgicks jag med Mangeponken och hans kompisar vilket var väldigt trevligt, om man bortser från några oösnkade påhopp. Men det får jag väl leva med. På lördagmorgonen åt vi frukost ghela familjen samlad och löste poängjakten i hallandsposten. Alltid lika trevligt. Sen såg jag på Pippi i Söderhavet och så kom Bea på en sabbvisit. Så kul att se henne och hon är så snygg i lugg så det är helt sjukt. Måste säga att jag blev lite avundsjuk när hon sa att de skulle ha sushikväll. Sushi är ju så gott! Men maten vi blev serverade på Mattias 18års fest var definitivt inte fy skam det heller. Kanongod kykling a la Estrella. Chips i maten, kan det bli bättre? Kvällen flöt på och inehöll många skratt och djupa disskussioner och avslutades med ett parti TP Mattias och Sofie var i ett jag och jag och Andreas i det andra, men jag kan inte säga att han gjorde så mycket nytta. Spelet i sig var inte så enkelt måste jag säga. Det var någon specialgenusversion med en massa frågos om regisörer. Jag kan (om jag har tur) komma på två regisörer; Lasse Hallström och Stephen Spielberg. Men sen skulle man ju kunna vilka filmer de gjort för att få rätt på fågan och det var ju inte det lättaste. Så Sofie och Mattias vann. Nog om det. Nu börjar det till och med bli kallt i Halmstad så nu är vintern på väg. Idag var jag uppe klockan tio och sprang över till Konsum för att köpa frallor och en present till min kära far (det är fars dag idag, annars skulle jag inte ens komma på tanken). Han blev väldigt glad och överraskad. Fram tills nu har jag letat i vårt skivskåp och hittat en massa roliga skivor som jag ska ta med mig till Växjö. Jag ska även ha med mig julpynt (en gran och en stjärna), vinterskor, en stavmixer och en försterputs. Lyckat besök måste jag säga. Jag funderar på om jag ska ta en promenad till Jansabryggan med kameran men jag tror inte det. Jag har inte tillräckligt varma kläder med mig och jag vill inte förfrysa nu.

Pilutta dig en hemlighet, pilutta dig som ingen ingen vet

Kommentarer


Kommentera inlägget här: