Camilla

Mitt liv och lite till

En Oscar.

Kategori: Gamla inlägg

Uppe tidigt idag och det funkade. Har faktiskt varit mycket piggare idag än vanligt. Konstigt nog. Städade och halvt diskade inför Martins besök. Vi slopade manuset vi skrivit för filmen och diskuterade julen istället. Jag var för och Martin var emot. Blev riktigt bra faktiskt. Ella ja typ. Får nog bli en Oscar för uppföljaren istället. På tal om julen börjar jag faktiskt bli lite sugen på det nu. Men jag vägrar börja förän i december. Jag har köpt julkulor som jag ska dekorera min lilla etta med men definitivt inte än. Och det blir ingen julmust och inga juleskum förän i december. Pepparkakor har jag smygätit lite på men det var Hermis fel. Jag var bara tvungen att smaka. Hemskt. I skolan hade vi övning. Den gick till så att vi skulle låtsas att vi krachat med ett flygplan i en sjö i fjällen där det var en meter djup snö och 12 mil utanför närmsta bebyggelse och så skulle vi rangordna vilka saker från planet vi skulle ta med oss. Det blev vilda diskussioner och många olika roller trädde fram. Vår lista stämde inte alls särskilt bra överens med "experternas" men jag tror ändå att vi hade varit ett överlevande team i fjällen. Mest för att alla är så bra. Efter skolan (halv fem!) tog jag och Hermis buss nr 7 in till stan för att inhandla min nya klänning till på lördag. Jag vet inte riktigt om jag gillar den än men det löser sig nog med tiden. Snygg är den i alla fall. Vet bara inte riktigt om den är jag. Tros att jag är pankis best'llde jag och Hermis pizz från Excelle. Hemkörning i alla ära men man blir ju lite trött när et tar en timme och en kvart att få den levererad. Men faktiskt var det värt väntan. Den var god. Synd bara att jag åt mig mätt på "förrätten" (tonfiskröra och kex). Cola fick men till också. Och sallad. Jag har börjat läsa en ny bok nu: Henning Mankells Danslärarens återkomst. Den är så läskig så jag vet inte vad. Vågar knappt sova efter att ha läst i den. Men spännande är det. Imorgon blir det Halmstad för hela slanten. Matti fyller 18 och det ska firas med pompa och ståt (därför jag köpte klänningen). Kommer bli kanon. Synd bara att mor min ska upp till huvudstaden med farmor och se Sound of Music (vilken jag också vill se. De kunde valt en annan helg tycker man). Men jag, pappa och Adam ska nog klara av att roa oss tillsammans med familjen Andersson m.fl. Blir nog inga som helst problem. Så imorgon blir det till att städa lägenheten och Paffys bur ordentligt så att det är fräscht när jag kommer tillbaka. Jag har faktsikt kommit på att det är mycket trevligare att komma hem till ett städat hem än ett stökigt. Well, it doesn't take a genius to figure that out. Hemma i Halmstad har de fått de nya sofforna så nu kommer jag inte känna igen mig längre. Nya soffor och ny megaTV. Har jag kostat dem så mycket att de plötsligt blivit miljonärer nu när jag flyttat ut? Illa är det. Nu ska jag krypa ner i min säng med min fantastiska bok och mysa med tända ljus. Det enda som saknas är ett badkar.
Det strålar en stjärna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: