Camilla

Mitt liv och lite till

Inspelade filmer.

Kategori: Gamla inlägg

Jaha. Idag har jag alltså försovit mig. Det händer väldigt sällan men när det händer så händer det rejält. Min kropp ville absolut inte sova igår. Efter att ha tittat på Boston Tea Party igår, vilket var hysteriskt roligt, tänkte jag för mig själv att jag skulle vara duktig och gå och lägga mig i tid. Jag stängde av datorn, gjorde mig iordning för natten och kröp ner under mitt ljuvliga täcke. Pang! Så var jag klarvaken. Jag läste lite, hittade på historier för mig själv, försökte lösa lite världsproblem men ingenting fick mig trött. Sista gången jag tittade på klockan (som btw står snett) innan jag till slut lyckades med mitt uppdrag var hon några minuter i sex. Så därför när alarmet ringde klockan 8 i morse stängde jag av det. Med min förkylning som jag dragit på mig och sen två timmars sömn på det hade jag inte överlevt en tretimmarsföreläsning. Så nu när jag förklarat det kan jag gå in på lite roligare grejer. Tillbaka till Boston Tea Party som visades igår kväll. Jag har nog aldrig skrattat så mycket som när Filip och Fredrik visade sina gamla inspelade filmer från när de var yngre. Jag skrattade inte egentligen åt så mycket av va de gjorde utan mer åt att jag har X antal sådana filmer på lager. Lovisa och jag har spelat in en hel melodifestival. Även Fenja, Joffa och Amalia är med  under andra omständigheter. Sen det där med oändligheten är ju förbannat spännande, otroligt svårt att förstå dock. Jag tror att vi har för små hjärnor för att förstå oändlighet. Sannolikheten att det just nu skulle finnas en likadan Camilla som sitter i myskläder och skriver blogg någonstans ute i universum är otroligt liten men ändå oändlig eftersom någonting (hur litet det än är) multiplicerat med oändligheten är oändligt. Grymt knepigt. Alle var här och hälsade på i helgen. Väldigt kul att se henne igen. Och partaja då förstås. Det har blivit en del partajande här i Växjö faktiskt. Jag har egentligen inte reflekterat över det tidigare men det är en ganska skum känsla när man tänker: "Hoppas att vi bara ska gå ut två gånger denna veckan." Och att man blir lycklig när man lyckas hålla det till att man bara festar på helgen. Men det är väldigt roligt att partaja. Skolan är helt okej. Det vi gör just nu känns ganska flummigt måste jag säga men då och då lär jag mig något nyttigt. Förra kursen kändes lite mer givande. Nu ska jag se om någon vill hänga med in till stan.
I need a visit to Vienna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: