Camilla

Mitt liv och lite till

Konstant trött.

Kategori: Gamla inlägg

Ännu en dag har passerat här på Campus och hade jag haft föreläsning idag hade jag bergis försovit mig igen. Jag förstår inte vad det är med mig. Jag är konstant trött. Måste sluta upp med det. Det kanske är så att jag sover för mycket. Det är ju inte många dagar jag har en tid att gå upp till. Imorgon får jag i alla fall ta mig upp i tid. Inget sjusovande då inte. Martin ska komma hit och spela in film i min lägenhet. Bara han och jag. Värsta biosuccén tror jag. Jag ska "spela" (för jag är otroligt bra på att agera) en tjej i 15års åldern som nyss har varit på utveklingssamtal med pappa (Martin då) och fått reda på att jag har IG-varning i tre ämnen. Matte, hemkunskap och tyska. Jag lovar att det blir spännande. Kanske till och med en Oscar, vem vet? Vi har i alla fall ett förbannat bra manus som utspelar sig på fem minuter. det enda som är problemet är att filmen ska vara på 10 minuter så vi får väl fylla ut med konstpauser och flashiga effekter. I alla fall så har jag en del att göra imorgon innan han kommer hit. Först ska jag göra mig iordning och äta frukost och så sen ska jag städa och ta tag i mitt diskberg (jag blir så arg på mig själv att jag inte diskar efter varje måltid). Eftersom han kommer typ vid 10 så får jag nog gå upp vid fem om jag ska vara klar tills dess. Jobbigt värre. Jag och Wibban har promenerat runt Växjösjön idag. En mycket trevlig promenad på en och en halv timme. Jag vet att det inte ska ta mer än en timme att gå den rundan men nu är det så att jag har ärvt en egenskap av min far som gör att det tar lite längre tid att gå promenader. Jag älskar att upptäcka och utforska nya platser. Och runt Växjösjön fanns det massor att upptäcka och utforska. Sen en annan sak som jag också ärvt av min far är att jag inte promenerar så raskt, men det rör mig inte i ryggen. Det var Top Model Stockholm ikväll, vilket jag såg hos Emelie. En sak som är förbannat onödig men som jag ändå måste ta upp är varför det heter Top Model Stockholm och inte Top Model Sverige? Löjligt. Det som också är ganska löjligt är programmet i jämförelse med den amerikanska versionen. Det händer inget spännande. Musikvideon de spelade in idag kändes väldigt B och bilderna de tar är fina men ganska tråkiga och Vendela (eller Wendela? = programledaren) är definitivt inte min favorit. jag lagade sjukt god middag ikväll. Tagliatelle med lax (ett recept från tasteline.com). Jag marinerade laxen med olivolja, lime och vitlök och sen stekte den. Lax + sås + tagliatelle = gott! Behövdes dock lite salt och peppar men det fixade jag. Undrar vad jag ska laga till imorgon. I och med att Åreresan är betald nu så är jag pank i 17 dagar till. Känns stabilt. Jag har i alla fall lite nudlar och varma-koppen-soppor i skafferiet. Lyx.
If I Could Turn Back Time

Kommentarer


Kommentera inlägget här: