Camilla

Mitt liv och lite till

Och mu.

Kategori: Gamla inlägg

Att lyssna är svårare än vi tror. Så sa min lärare idag. Det fick mig att tänka på att hon faktiskt hade rätt. Det är inte ofta man verkligen lyssnar på vad folk säger. Det som är viktigast är att höras. Höras och synas. Om man inte hörs och syns så finns man inte. det fanns en bussreklanskylt en gång som sa det: Syns du inte finns du inte. Och det är det de flesta av oss lever efter. Men visst är det så att även de som lyssnar även har en betydande plats. Om alla skulle försöka höras och synas hela tiden skulle det bara bli en massa sorl där det inte skulle gå att tyda något viktigt. Särskilt för mig som har svårt att sortera ljud. Det viktiga är nog att man hittar en balans. Men det kan ju inte vara 50/50 för man måste faktiskt lyssna mer än man pratar. Helt plötsligt kom jag på att medan jag tänkt detta och lite till hade jag inte lyssnat ett dugg på min lärare. Igår såg vi en film. Det var en dansfilm som jag inte kommer ihåg namnet nu men den var ganska lam till en början men i slutet trodde jag att jag skulle spricka av lycka och spänning. Och fy satan vilka dance moves. Jag måste börja dansa igen. Finns det sånt här i Växjö? Fettodansen efter filmen var i och för sig het. Och jag uppskattad verkligen "Wolf", "Phytons" och "Mu". Vi får se till att starta upp "svanarna" på riktigt. I morse gick jag och Wibban på en promenix upp till vattentornet och skrek lite och kastade sten i marken. Det är ett mycket roligare vattentorn än det vi har i Söndrum. Jag har dessutom fått reda på att det Basshunter har gjort en ny låt. Japp det har han, och den heter faktiskt något så vackert som "Camilla". Det tar mig emot att säga att den faktsikt är lite bra. Det är väl ingen top-liste-låt men trallvänlig i alla fall. Om han döper nästa låt till Svensson så är det lite läskigt (Anna Camilla Svensson är mitt namn) Drumdisch. Ikväll ska jag få gratismat och gott sällskap hos Jonas och Sofie. Ska bli mysigt men jag kommer antagligen att bli tvingad att se på fotbollsgalan. Men det kan i och för sig vara rätt trevligt det med.

Oh oh oh oh oh ohooo why you had to go away from aaaall, me love?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: