Camilla

Mitt liv och lite till

Små, små.

Kategori: Gamla inlägg

Det är otroligt hur väder kan få en att må. På väg hem från Wibban ikväll såg jag små, små snöflingor sakta dala framför ljuset från gatlyktan. De var så små att de inte syntes annat än när ljuset från lyktan reflekterades från dem. De fick mig att, trots min tidigare sinnesstämning, känna mig som en stjärna. En stjärna som överöstes av av glitterkonfetti och allas ögon lös av beundran och var riktade mot mig. Jag längtar inte efter kändisskap och "stärnglans", jag gjorde det ett tag men inte längre. Trots det käns det ändå underbart att få uppleva det någon gång då och då. Även om det bara är jag som står i snön under en gatlykta. Jag har svårt att skriva idag. Inget flyter på som det ska. Bäst att jag slutar nu innan det blir allt för djupt. Annars kommer jag ångra det imorgon.
The silence was so thick you could cut it with a knife

Kommentarer


Kommentera inlägget här: