Camilla

Mitt liv och lite till

Under stolen.

Kategori: Gamla inlägg

Jag har aldrig riktigt förstått mig på folk som vaknar upp morgonen efter en utekväll och har ångest. Jag har aldrig upplevt det tidigare. Oavsett hur full jag än blivit eller hur illa jag har betett mig har jag aldrig känt ångest. Förtvivlan och rädsla kanske men inte ångest. Fram till igår. I lördags var jag ute med min Emelie på Sivans. Vi åt först god mat hemma hos Emelie och sen bar det av på förfest hos Peter. Jag gillar att bli bjuden på alkohol, det ska jag inte sticka under stolen med. Däremot gillar jag inte att jag själv inte kan tacka nej även om jag vet att det aldrig kommer sluta bra. Jag tackar Johanna så hjärtligt för generositeten men tillsammans med den och min egen alkohol var det inte så lyckat. Egentligen betedde jag mig nog inte värre än vad jag brukar (vad jag kommer ihåg) men dagen efter kände jag en ny sorts illamående som jag nog skulle kunna definera som ågest. Vad som utlöste detta vet jag inte jag vet bara att jag helst inte vill känna det igen. I fredags så var vi på Grace i stan i alla fall och det var förvånansvärt trevligt. Idag startade den nya delkursen på riktigt. Föreläsaren, Jan Einarsson som också skrivit kurslitteraturen, var kanonbra. Jag gillade sättet han lade upp lektionen på och så var han intrssant att lyssna på. Nu ska jag äta för Wibban tvingar med mig på box fastän jag egentligen inte orkar. Pust.
Så skimrande var aldrig havet

Kommentarer


Kommentera inlägget här: