Camilla

Mitt liv och lite till

Vilken sockerchock.

Kategori: Gamla inlägg

Vilken sockerchock jag har fått upplava den här helgen. Igår Lagade jag himmelskt goda köttbullar och potatismos och sen åt vi klyftpotatis, lövbiff, sås och vitlöksbröd mm på kvällen. Det var i och för sig inte så mycket socker i det men det var ruskigt gott. Däremot så blev det självklart päronpaj och vaniljsås till efterrätt, helgen till ära, och det följdes av godis. Efter spöktimmen begav vi oss ut på skogsvägarna (inte grusvägar utan vägar som har skog på båda sidor) för en lite spökrunda. Det var ruskigt läskigt eftersom vi körde vilse och helt plötsligt hamnade vid Sigfridsområdet när vi från början körde i motsatt riktning. Jag noterade en sak med mig själv. När jag blir rädd blir jag helt tyst. Det är ganska skumt ändå. De flesta brukar prata för att lunga ner sig själva men jag sitter för mig själv och tänker ut alla möjliga scenarion som kan uppstå. Jag tror inte att det är någon särskilt bra teknik eftrsom det oftast gör mig mer rädd än innan. Tillbaka till sockerchocken. Idag gick jag upp tidigt och diskade och städade. Duktigt tycker jag men eftersom jag skulle ha besök på kvällen var det en nödvändighet. Efter diskandet och städandet började jag min dag som godistant. I flera timmar stod jag, tillsammans med Wibban, framför spisen och gjorde chokladkola, chrispisar, äppelmos och ädelostbollar. Ädelostbollarna var sjukt goda. Upptill detta gjorde jag också små fina askar och burkar att lägga allt i. På kvällen kom Hermis, Sanna, J.Lindh med partner och så Wibban så klart och smakade på allt det goda. Vi firade med glögg och vin dessutom. Utgång blev det inte vilket jag till en början tyckte var synd eftersom det var så länge sen jag var på Sivans men nu känns det förbannat skönt. Jag kanske till och med får något gjort i morgon då. Men visst känner jag av vinet, Hoppas inte jag druckit så mycket att jag känner av det imorgon. Rödvin är en fara för huvudet. Dags att ta fram boken igen och fortsätta läsa. den är sjukt spännade, Danslärarens återkomst.
Jag kan ge utan att ta, jag kan få dig att må bra. Åh Camilla sov en natt med mig.
Jag kan ge dig min hand och mitt hjärta står i brand. Åh Camilla du kan inte säga nej, till en natt med mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: