Camilla

Mitt liv och lite till

En konfetti.

Kategori: Gamla inlägg

Dags att ta tag i det här igen kanske? Det känns som att detta är en bra tid till att börja ta tag i saker som legat på is ett tag. Eller bara börja om på nytt helt enkelt. Jag vet inte om det är det vackra vädret, eller om det är stenen som lyfts från mina tankar, men jag mår fantastiskt bra för tillfället. I fredags var det dags för årets fest: Studio 54. Jag hade hört ryktesvägen att det skulle vara riktigt riktigt bra men att det skulle bli så bra som det blev hade jag aldrig trott. Jag bad mamma skicka över den hemska rosa kavajen som skulle passa perfekt och sticka ut i crowden, tänkte jag. Oj vad fel jag hade! Alla var så flashigt och påhittigt utklädda att min illrosa kavaj försvann som en nål i en höstack. Eller som en konfetti i ett paljetthav, kanske man skulle kunna säga. Trots att jag och Hermis hamnade ensamma på en förfest med bara ekonomer lyckades vi väldigt bra med vår kväll och lärde känna massor med människor som vi aldrig kommer känna igen igen. Några personer som är värda att nämnas i detta sammanhang är: Björn - den trevliga mannen som matchade min kavaj, Ridmannen - som piskade Hermis så fint, Ludwig - som verkligen var man nog för alla den kvällen, Röven - vår granne som gick med rumpan bar hela kvällen (en bedrift), och sist men inte minst Ekonomen Mark - alltid lika fasinerande. Efter kvällen på sivans var slut gick jag och Joakim och köpte chips och dip, det var gott! På lördagen (dagen efter) var jag lagom seg, jag lyfte mig bara från sängen för att gå till pressbyrån för att köpa godis. Sedan på kvällen var det fest hos Andersson. Den blev ungefär som en vanlig förfest med gänget: Megakul! Inne på Sivans var det ett kärt återseende när vi träffade Johannes från Åre. När kvällen var slut gick jag, Hermis, Sanna och Johannes hem till mig för att äta pizza och vem kommer inte då och knackar på dörren? Jo, RÖVEN! Ett kärt återseende det med? Vi blev glada två gånger den kvällen, först blev vi glada när han kom, och sen blev vi glada när han gick. Nej nu var jag nog dum, sorry röven, du är alltid välkommen. Sammanfattningsvis kan jag konstatera att detta har varit en otroligt lyckad helg.
Fly with me
För att se bilder från Studio 54 är det bara att gå in på www.vaxjopuls.se eller på min facbook lite senare idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: