Camilla

Mitt liv och lite till

Svensson leder.

Kategori: Gamla inlägg

Nu är julhelgen över. Och visst fick jag min julstämning trots allt. I måndags när jag först kom tillbaka till Halmstad var det grötmys hos Paulila. Det kändes precis som vanligt att träffa alla igen så det var kanonhärligt. Vi hade alla köpt en varsin julklapp som vi lottade ut och jag fick det som Paulila köpt i Shanghai, ett fantastiskt fint armband. Jag funderade på om jag skulle ge bort ett bokstöd (en stor sten) och en bok men med facit i hand  så var det bättre att jag gav bort rödakorsetbrochen från MQ. Det blev Madde som fick den. Sen på tisdagen var det som alltid lillejulsfirande med Anderssons. Det var bara Jonas och Sofie som saknades (och Martina men hon har inte varit med innan). Vi gjorde julklappsspelet och jag vann en badmössa som ser ut som en tvättmaskin och en gammal räkning som ska betalas. Finfint. Sen var det så klart julafton. Det var mysigt men ganska kortvarigt. Vi är på något sätt i en sorts mellanfas tror jag. Jag och Adam är för stora för tomten och de gamle börjar bli för gamla för att orka med. Men men. Jag fick i stora drag en soda stream och pengar, mycket lyckat! Jag och Mange tog en promenad i julnatten och det var mycket trevligt. Sen var det dags för grand finale, det som vi väntat på hela året; Juldagen! Trots alla förväntningar och förhoppningar blev faktiskt kvällen precis som jag ville ha den. Jag hade skitkul och stämingen var på topp. Jag träffade mycket folk jag kände ute och fick samtidigt spendera kvällen med dem jag tycker mest om. Igår var det annandag jul och som vanligt släktmiddag hos farmor. Det var riktigt trevligt och dessutom vann jag femiljerummyn för andra året i rad, och året dessförinnan vann Adam så familjen Svensson leder stort mot familjen Jansson, och även i kampen mellan kvinnor och män i min släkt leder mitt lag i ich med att jag vann och Lina kom tvåa. Idag ska jag åka ut någonstans och gå en långpromenad med mamma, sen blir det plugg och sen blir det nog lite party ikväll med.
My dream is to fly over the rainbow so high

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Hej Hej!! Här hittade jag dig=) Låter som att du har haft en mysig jul!! Laddad inför Åre?! Ska bli sjukt kul!! Ha det gott så länge!! Kramar

    2008-12-27 | 13:07:20
    Bloggadress: http://missclaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: