Camilla

Mitt liv och lite till

Oavsett när.

Kategori: Gamla inlägg

Nu är det jul igen. Eller ja, nästan. Det har varit första advent i alla fall. Dock känner jag inte riktigt av någon julstämning än förutom min fina julstjärna som har hängts upp i vårt vardagsrumsfönster. Det kanske blir bättre efter julsittningen imorgon. Fast just nu känner jag mig bara nervös inför toastningen. Men men det får gå som det går. Det är mycket upp till publiken också så jag hoppas att dem är på gott humör. Det som gör allt lite trisstare är att Majsan, hermis och jag (vi som brukar vara väldigt bra på att hålla uppe ljudnivån) måste hålla oss nyktra eftersom vi ska jobba på Sivans direkt efter. I och för sig tror jag inte att de resterande 52 gästerna kommer att ha några som helst problem med att föra oväsen så det ska nog gå vägen. Men nervöst är det ändå. Jag håller på att ställa om min dygsrytm nu. det betyder att istället för att sova tills jag vaknar (vilket har blivit till ca 11 de senaste dagarna) ställer jag klockan på innan 8 (i måndags faktiskt 06.30) och tvingar mig upp oavsett när jag somnade. Jag tror att det är effektivt och jag kommer nog att bli piggare av det så småningom mende senaste två dagarna har jag vandrat runt som ett överkört skeppsvrak. Jag har en känsla av att det inte kommer att bli bättre imorgon men men jag får handskas med det då. Jag har trots min trötthetstrans lyckats snappa upp en del (tro det eller ej). Det ena är "Pastor Green: Din orgasm i vardagen". Det är egentligen inte meningenatt det ska sitta ihop (tro DET eller ej) utan Pastor Green är en pastor som har uttalat sig om sin tolkning av vad bibeln säger om homosexuella (en missanpassad pastor som dessutom gick fri, helt sjukt) och Din orgasm i vardagen kommer från en radioreklam som Majsan hört. Den skulle tydligen marknadsföra en viss Damtidning. Jag undrar om det är en man som kom på den idén. I alla fall så var kombinationen hysteriskt rolig efter fyra timmar i ett grupprum i bibblan när vi skulle kunna hitta på vad som helst för att slippa försöka fokusera på juridik. Alltså blev det en fantastiskt fin konversation på stalkerbook istället. Det andra jag har snappat upp är att dte är många på universitetet som är arga på sina föreläsare och examinerare. Vad händer universitetet? Skärpning! Eller så kanske det bara är den tiden på året. De allra flesta (även jag) känner sig lite tråkiga och deppiga utan någon anledning förutom vädret. Tur att det snart är jul så att vi kan glädjas åt kristi födelse och allt annat kul.

Chestnuts roasting on an open fire

Kommentarer


Kommentera inlägget här: