Camilla

Mitt liv och lite till

Väldigt effektiv.

Kategori: Gamla inlägg

Jag var faktiskt duktig igår, och halvduktig idag. Igår var jag och Maddesträv i Halmstads fina stadsbibliotek och pluggade. Vi hade i och för sig ganska lång lunchrast på Bar Mezzo men det var välförtjänt. Sen var jag och mamma på aerobic på TK. Det var riktigt kul. På kvällen sen var jag inte så duktig. Då kom pappas kusiner och vi spelade rummy med sex personer. Det var inte det lättaste. Hade man inta lagt ner efter att tre pers lagt ner var man körd. Det fick Lina och jag erfara. Tur att jag vann på annandagsrummyn för den går inte att toppa. Det blev i alla fall mycket chips, cola och godis. Men det var gott. Nu sittar jag i bibblan igen och har faktiskt varit väldigt effektiv i två timmar. Det får räcka för idag. Snart ska jag och Alex luncha i stan och sen ska vi kanske ta oss en sväng ner till Båstad eller vad det nu var och kolla på nyårsblåsor. Jag tror att detta nyåret kommer att bli kanon och 2009 kommer att bli det bästa någonsin. Det är faktiskt ett väldigt fint bibliotek vi har. Jag var så skeptisk till den stora satsningen när den gjordes men jag börjar tycka  att det faktiskt är värt det. Okej, trädet som står i mitten som kostade 100 000kr som ändå kommer att dö i brist på solljus tycker jag fortfarande är waste of space and resources men utsikten vid Nissan är kanon. Så rogivande och inspirerande. Jag tycker om mitt Halmstad. Även en kall, grå och molnig decemberdag som denna.

Men vad behöver man mer
än att lugnt ta del av allt som sker

Kommentarer


Kommentera inlägget här: