Camilla

Mitt liv och lite till

På pianistjakt.

Kategori: Gamla inlägg

Idag har varit en bra dag som gått fort. Allt har handlat om Novembergalan. Inte så mycket olikt från hur de senaste dagarna i mitt liv sett ut. Imorgon börjar en ny kurs. Medierätt. Lite läskigt faktiskt. jag tror faktiskt inte att jag är något vidare på det men vi får se. Jag kanske är megagrym på det och byter bana till juridik i Lund som Maddox och Fenjii. Jag har svårt att föreställa mig detta men vem vet? Nu är i alla fall lyxlivet slut (med lyxlivet menar jag min lön från i somras). Alltså jag är ännu en gång pank. Men det är väl så det är att vara student med dåligt ekonomisinne. jag funderade ett tag på att skaffa ett extrajobb men med tanke på hur mycket jag har att göra redan med nationsarbete och skola försvann den tanken ganska kvickt. Men nudlar är ju gott... Jag skulle dock vilja göra en liten efterlysning. Det har visat sig de senaste dagarna att jag inte har någon pianist i min bekantskapskrets. Detta tycker jag är mycket oroväckande. Speciellt eftersom jag behver en på lördag. Alltså måste jag ge mig ut på pianistjakt. Även om jag inte hittar någon innan lördag kan det ju vara bra att skaffa sig för framtiden. Till exempel till ett bröllop eller alla fina fester jag ska ordna i mitt slott sen när jag köpt det. Så egentligen har jag minst tio år på mig innan jag verkligen måste känna en piansit men det är ju aldrig fel att vara ute i god tid även om det inte är en av just mina specialiteter. Nej nu måste jag verkligen sova så att jag orkar ta mig an lagar och regler imorgon.

Come back home, in the celtic new year

Kommentarer


Kommentera inlägget här: