Camilla

Mitt liv och lite till

Sista dagen.

Kategori: Gamla inlägg

Dags att fira! Nu har jag skrivit mitt hundrade inlägg tydligen. Jag ska nog fira det genom att läsa i Sushi for Beginners innan jag somnar. Jag har inte riktigt kommit in i den än men det kanske jag gör ikväll. Idag har varit en helt okej dag. Vi började juridikkursen idag och läraren verkar bra men dock känns det som att jag inte kommer att hinna med. Vi ska läsa en bok i veckan och dessutom långsammare än innan för att förstå (hon sa till oss att vi skulle behöva göra det). Alltså kommer jag inte hinna. Men det löser sig förhoppningsvis. Det verkar intressant i alla fall. Sista dagen för biljettförsäljning av Novembergalan är imorgon och vi har inte kommit upp i det antal som vi hoppades på men ändå tillräckligt för att det ska bli lyckat. Lite väl många tjejer bara. Pianistjakten har inte gått någe vidare dock. Jag känner mig inte riktigt som mig själv idag. Jag kan inte säga att jag är ledsen, för det är jag inte men inte lika glad som jag brukar heller. Det är nog bara en sådan dag. Vila leendet lite. Det får bli nya tag imorgon. Jag och Wibban (som är en räddande ängel) ska åka och handla allt till Novembergalan. Äpplen och grejer. Nu är klockan redan halv ett. En vän till mig hade sömnproblem innan. Hon sov ungefär tre timmar per natt. Hon hade en anledning, vilket förstås inte gjorde saken bättre men det fanns ändå en anledning. Jag har ett annat problem. Jag kan inte somna och när jag väl gör det kan jag inte vakna. Jag vill ha rutin på mitt liv. Jag vill komma upp i tid och leva som min mamma lärt mig. Att fånga dagen. Fånigt kan tyckas men ett tag gjorde jag det och det var så skönt. Men jag saknar diciplin och är otroligt dålig på att bryta vanor. Ett blivande nyårslöfte jag inte kommer att hålla kanske? Göra mig av med allt negativt i mitt liv och byta ut det mot positiva saker. Mmm det kan nog få komma med på nyårslistan. Innan dess lär det inte bli av i alla fall. Novembergalan kommer att bli bra i alla fall. jag måste bara sy klart det sista på klänningen. Som sagt, imorgon (eller om några timmar) är det en ny dag och den kommer att bli kanon.

En dag när vindarna bär

Kommentarer


Kommentera inlägget här: