Camilla

Mitt liv och lite till

Två simtag.

Kategori: Gamla inlägg

Igår var en hemsk dag. Det började med att jag inte kunde somna natten innan och kom därför inte upp förän vid halv 11. Efter det var det visserligen trevigt när jag och Jonteman satt och "pluggade" i K-huset. Men då. Då fick jag ett automatiskt meddelande från SJ att mitt tåg till Stockholm på onsdag (OM EN VECKA) är inställt. Vilket är väldigt konstigt för det går typ ett tåg i timmen den dagen i alla fall men just mitt tåg blir inställt. Jag bokade den biljetten för ca två månader sedan vilket gjorde att biljetten bara kostade 130 kronor (med reserverad plats). Den inspelade rösten berättade för mig att jag gärna får tillbaka mina pengar om jag ringer till deras kundtjänst. Det är egentligen skit samma för nu kostar biljetterna till Stockholm mist 500:-. I alla fall så skulle vi precis äta lunch då så jag hann lugna ner mig lite. Maten var också en besvikelse. Den riktiga maten var slut så vi serverades värmda Mamma Scan-köttbullar med sås och sallad för 60 spänn. Kul. I bibblan sen drog jag ett djupt andetag och ringde till SJ och efter att ha suttit i 27 minuter i telefonkö och en annan inspelad röst berettat för mig att jag är nummer 4 i kön kopplar de bort mitt samtal. Jag har aldrig varit så nära att få ett nervöst raseriutbrott i hela mitt liv. I alla fall så ska jag åka in till SJs kontor här i Växjö och kräva att jag ska få en ny biljett för samma pris. Vi får se hur det går. Dagen igår fortsatte i alla fall lite bättre. Majsan kom med det biljanta förslaget att vi skulle simma och motvilligt och buttert följde jag med. efter bara två simtag kände jag mig redan bättre och efter 40 (30 kanske är mer rimligt) minuters simmande skulle jag nästan kunna säga att jag var riktigt glad. Tänk vad lite simning och gott sällskap kan göra. Vi var även i äventyrslandet och var jävligt synkade. Vi badade bubbelpool, fick massage och åkte rutschkanor. Majsan åkte även den mega-ultra-totalt livsfarliga forsen. Jag tittade på. Idag har varit en mycket bättre dag. Jag har läst nästan en hel kurslitteraturbok (klapp på axeln), jobbat i växeln och haft VK-möte. Nu ikväll har jag och Emmski ätit tacos, kollat på film och variit en liten sväng på Sivans (var annars?). Tyvärr så har vi ställt in vår Overallis som skulle varit nu på lördag eftersom det var för få som anmält sig så jag och Emmski ska gå på Spring Break istället. Förra året var det kanon så det blir nog lika bra igen. På söndag blir det grillning och brännbollsövning inför allkår för de som vill. det är verkligen konstigt hur vissa dagar kan skilja sog så mycket. Igår var jag verkligen en hemsk människa som jag inte förstår hur Majsan och Jonteman orkade stå ut med medan idag har varit en kanondag och jag har faktiskt varit ganska trevlig. Om jag får säga det själv. Däremot så gillar jag inte att bada badtunna med utbytesstudenter. Nu menar jag självklart inte alla utbytesstudenter utan snarare dem som inte förstår att jag inte vill att de ska ta på mig hela tiden och inte förstår varför när jag lugnt och sansat förklarar för dem att det inte är okej. Men mest synd var det faktiskt om Filippa som fick springa och låsa dörren efter sig för att inte så med sig en in i lägenheten. Sorry för det. Nu pratar jag självklart om efterfesten efter att vi jobbat i lördags. Det var mycket lyckat (förutom dessa smärre incidenter) och jag är otroligt glad att jag har fått vara med och jobbat med mina kära VK-are den här terminen. Kärlek till er alla! Nu ska jag sova för imorgon ska jag på fokusgruppsintervju klockan 10.00. Det är tufft att vara student. Pussigull.

You cover me with peace until the war is over

Kommentarer


Kommentera inlägget här: