Camilla

Mitt liv och lite till

En dröm.

Kategori: Gamla inlägg

Det här skulle postats igår men mitt internet ville inte:

Natten från fredag till lördag sov jag 12 timmar. Jag somnade halv nio och vaknade vid samma tid morgonen därpå. När jag väl hade kommit upp var det dags att göra sig iordning för bröllopsfirande i Kungsbacka. Det var ett helt underbart vackert och alldeles lagom bröllop. Frida var som en dröm. Sötare brud har jag nog aldrig tidigare skådat. Fredrik var självklart också stilig som vanligt men Frida och deras bedårande dotter Vera stal showen. Under middagen hölls det många och härliga tal som gjorde att jag fick en lite annan bild av dem båda än jag haft tidigare. Att Frida var så förtjust i Magnus Carlsson och att Fredrik vågade handla på andras bekostnad var helt nya grejer för mig. Resten av kvällen spenderade jag med Olivia på dansgolvet. Vi rockade loss ordentligt. Tilläggas bör kanske att Olivia är tolv och asball. På söndagen gjorde jag ingenting. I måndags var jag ledig och då passade jag på att städa mitt rum och på kvällen åkte jag först in till stan och köpte fodrade joggingbyxor (som jag inte har använt eftersom det är förbannat kallt) och sedan hjälpte jag Lovisa lite med at komma iordning i hennes nya lägenhet. Igår tränade jag med Peo och jag fick prova på en ny grej. TRX heter det. Det är ett band som man fäster i taket så har man två handtag och arbetar med sin egen vikt. Sjukt jobbigt och effektivt. Jag har träningsverk idag. Efter träningen fikade jag med Alex och Alex 2 och begav mig sedan till jobbet. Mer än så blev det inte den dagen. Idag har jag bara jobbat. När jag kom hem var det iskallt så jag eldade i kakelugnen. Hur mysigt som helst. Jag och mamma åkte och handlade och nyss lagade jag min egenkomponerade aubergine- och zucchini- lasagne. Den blev ljuvlig som vanligt. Efter det har det spökat här. Ljuset i halva huset sänktes till halva styrkan och blinkade lite då och då. Som tur är har Wibban en Carl som är elektriker och som kund guida oss till att det var huvudströmbrytaren som det var fel på. Vi tackar så hjärtligt. Imorgon ska jag jobba och träna. That's it.
Idag, som är idag har jag faktiskt bara jobbat och tränat. Jag slutade halv fem och tog mig då till TK mitt pass började inte förän klockan sex och jag blev ganska snabbt uttråkad så Peo föreslog att jag skulle träna lite axlar i gymmet. Eftersom min plan var att jag skulle spinna 35 minuter och sedan gå på core i 55 minuter lät det som en okej idé och jag fick tiden att gå. När spinningpasset var klart och jag kom in i core-salen var där fullt med folk och tränaren ropade ut att idag skulle vi minsann inte bara köra core utan även styrka. Vi började med axlar. Tvi vale vad jobbigt det var. Dock märkte jag att jag faktiskt har blivit starkare i magen vilket var en trevlig överraskning. Imorgon blir det jobb och sedan på kvällen ska jag träffa LinsLinn och kanske Fenja. Lycka.
Det var en gång en liten fågel




Fåniga familjen på väg på fest. Temat på bröllopet var Lila och Silver.


Vi fick en påse ris när vi kom in i kyrkan,


Stilige brudgummen som eskorterades av sin mor.


Nygifta paret med en bedårande brudnäbb.


Fotografering utanför kyrkan. Vackert men kallt!


Olivia, min danspartner för kvällen.


Amanda, sötaste nästan 16-åring.


Bruden med stolta föräldrar.



Kommentarer

  • Jlindh säger:

    Gud vad fin du är Camel!!

    2010-12-03 | 20:59:50

Kommentera inlägget här: