Camilla

Mitt liv och lite till

Sedan sist.

Kategori: Gamla inlägg

Idag har min julstämning infunnit sig på riktigt. Jag började med en promenad till Alex som är hemma och är sjuk. Hennes mamma kom också på besök och vi diskuterade väldigt trevliga samtalsämnen. Efter det promenerade jag till jobbet. De nya fodrade träningsbyxorna fungerade faktiskt. De höll värmen fastä det var sex minusgrader utomhus. På jobbet var det en lugn dag. Fredagar brukar vara lugna. Jag hade glömt min reflexväst hemma så jag kunde inte promenera hem. Jag orkade inte heller för den delen men det är inte bra att gå utan reflexer när det är mörkt. Väl hemma kom Ann och Janne på middag. När vi ätit klart kom Linn och hämtade mig så åkte vi hem till hennes mamma. Där tittade vi på Idol medan Linn och hennes familj åt sushi. Mycket mysigt. Nu har jag packat min väska inför besöket i Växjö imorgon. Julmusiken skrålar ur högtalarna och snön ligger i trädgården juligt värre. Det är tur att jag är pack-master och kan få ner vad som helst i vilken väska som helst. Jag har nämligen lite svårt att bestämma innan vad jag ska ha på mig sedan. Jag ska vara i Växjö i nästan ett dygn och jag har packat med mig sex fest-outfits och två vardags-outfits. Till det självklart sovkläder, skor, smink, smycken m.m. Det ska bli så mysigt att komma till Växjö igen- Det var alldeles för länge sedan sist. Nu ska jag sova så att jag är redo för morgondagen.

And so I'm offering this simple phrase
To kids from one to ninety two
Although it's been said many times, many ways
Merry christmas to you

 

Från vänster:

Ädelostbollar

Ingredienser:
150 g ädelost
1 dl kesella light
Rör ihop, forma små bollar och rulla i krossade pepparkakor.


Camillas kola

Ingredienser:
5 dl vispgrädde
1 1/2 dl farinsocker
3 dl strösocker
1 1/2 dl kakao
2 dl sirap
1 msk vaniljsocker
Utförande:
Allt blandas i en tjockbottnad kastrull. Låt småkoka. Rör då och då. Tid 1-1 1/2 timme. Gör kulprovet ( Häll lite kola i ett glas med kallt vatten, om du kan rulla en kula av smeten , är den färdig) Häll ut smeten på bakplåtspapper i en långpanna och låt den svalna. Klipp bakplåtspapper i 8*8 cm stora bitar. Dela kolan i bitar om 2*3 cm och slå in i bakplåtspappret.


Krispisar

1,5 dl russin
1,5 dl kokos
2,5 dl rice crispies
1 dl hackade hasselnötter
250 g ljus blockchoklad
Blanda allt det torra. Smält blockchokladen. Rör ihop och klicka ut på bakplåtspapper. Ställ svalt.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: