Camilla

Mitt liv och lite till

Äntligen dags.

Kategori: Gamla inlägg

Nu är Allkårsveckan slut för det här året och visst blev den kanon! Allkårsstyrelsen har gjort ett magnifikt jobb och jag är otroligt nöjd med resultatet. Vinbrännbollen började med regn så vi fokuserade ganska bra på vin-delen. Trots regnet höll vi humöret och hoppet uppe och visade att (trots att vi inte vann) att Västkustens Nation är bäst. Vi höll på att avbryta eftersom en kille fick ett rack i huvudet. Det var väldigt blött och racken blev hala så det var ju absolut inte meningen men han fick åka ambulans så vi var ganska skärrade. Vi satte oss i tältet och lugnade ner oss och bestämde oss för att fortsätta men strunta i om vi skulle vinna eller inte och bara ta det lugnt och spela för att det är kul. och det var precis vad vi gjorde. På kvällen bjöd vi in Norrlands Nation till vårt postis för lite förfest innan Sivans. Det var riktigt trevligt men jag gick hem redan klockan 12 för min kropp orkade inte mer efter all motion vinbrännbollen bjöd på. Om man ser det så här; det var 4 matcher, 3 utslag/match och 3 sträckor/utslag vilket = 36 spurter + några bränningar och att det var fruktansvärt lerigt så man spännde kroppen hela tiden. Det var alltså inte konstigt att jag inte kunde lyfta benet mer än 5 cm i torsdags när jag vaknade. Trots smärta i hela kroppen var det dags att städa och titta på Allkårskampen. Städningen var mest för att Hermansson och Kicki skulle komma och gå på Sivanssittningen. Det var mycket härligt att träffa dem igen och medan de partade loss på Repmånaden traskade jag, Emma, Paula och Frida till KLUBB-festivalen och laddade upp inför Sivansjobbet på kvällen. The Bowties spelade och var riktigt duktiga. Stämningen var på topp trots att vädret var lite si så där. Jobbkvällen på Sivans flöt på bra och Aimless drift stod på scen. Klockan tre gick jag hem och fick chansen att sova bredvid Kicki i två timmar för att sedan stiga upp för att vakta festivalområdet. Efter det var det bara att gå hem till Maja och sova. Jag vaknade vid halv 2 och då var det till att gå hem och städa igen eftersom Mira skulle komma. Klockan fyra skulle jag och Mira vara på Amfuim och jobba. Det blev lite stressigt i början eftersom inte allt var klart men vid öppning klockan 18.00 var allt klart. Det var riktigt kul att jobba. Maskinen och den Svenska björnstammen var riktigt grymma på scen. På lördagen var det äntligen dags för den stora finalen; Allkårsfesten! Det var bara att ta på overallen och ge sig ut på ängen. ÖstGöta hade förfest på Tufvanängen så där var vi först men det blåste så mcyket så vi samlades vid Sivansängen och grillade och spelade fotboll (!) istället. Vid tio gick vi till festivalområdet och rockade loss till underbara DuoJag. Helt amazing! Jag längtar till de kommer till Halmstad i sommar! Sedan dess har jag nästa bara sovit. Blir till att ta tag i liver imorgon istället. Till Helgen åker jag till Halmstad för att så billigt som möjligt kunna njuta av god mat och dessutom träffa min alldeles underbaraste Lovalisa som kommit hem från sin låååång låångresa! Men först: Sista VK-mötet ever... Bittersweet.

Dansa med ammunition i blicken

Kommentarer


Kommentera inlägget här: