Camilla

Mitt liv och lite till

Dolled up.

Kategori: Gamla inlägg

Nu är jag tillbaka i Halmstad efter en underbar helg i huvudstaden. I fredags hade jag jobbat natt så efter tre timmars sömn steg jag upp och tog mig in till stan för lunch med mamma på mitt favoritställe, Olssons skafferi. Underbart som vanligt. Efter det var det bara att kliva på tåget. Jag förstår verkligen inte hur jag kunde glömma bort att jag kunde tagit flyget. Det hade blivit billigare plus att restiden hade förkortats avsevärt. Detta satt jag grämde mig över när jag inte kunde sova på tåget. I alla fall så möttes jag av tre glada jäntor på centralstationen. Det var ett kärt återseende och Maja, Sanna och Emelie var lika vackra som vanligt. Vi tog tunnelbanan direkt hem till Maja och åt tacos och såg Idol och pratade strunt precis som back in the days. Vi lyckades komma på alla som vinnit Idol och vilka låtar de sjöng. Jag var inte så mycket till hjälp eftersom jag sällan följer Idol men det var lite kul att tänka på det. Märkligt att man glömmer så fort ändå. Lördagen började med att jag och Maja försov oss fast vi hann ändå in till Söder och möta upp de andra som dessutom fått sällskap av J.Lindh. Lovely as always. En hel del shopping blev det. Jag köpte en tröja, en kjol, ett par skor och ett armband. Allt i svart. Allt jag köper nu är svart. Det kanske är lite tråkigt men jag tycker att det är snyggt. Armbandet var visserligen i mörkgrå metall, men ändå. Man blir trött av att shoppa så vi landade till slut på ett fik där vi åt gott och tog det lugnt. Jag tror att vi satt där i nästan två timmar. Underbart. Efter det var det bara att bege sig hem och göra sig iordning för kvällen. All dolled up tog vi (jag och Maja) oss hela vägen till Sanna. Kristofer mötte upp oss på t-banan. Mycket trevligt. Förfesten var som vanligt underbar och efter att J.Lindh satt på en go dansbandslåt (jag kommer inte ihåg vilken i skrivande stund) och Maja bjudit upp mig till en vacker bugg var det dans non stop resten av kvällen. Sång blev det med. Vi tog taxi in till Solidaritet där dansen fortsatte in på småtimmarna. Det var riktigt lyckat men resan hem var lång. Det satt en tjej på t-banan som såg ut att ha somnat och inte må så bra. Jag gick fram till henne och klappade henne lite på axeln och frågade lite snällt: "Ursäkta, vart ska du av?" Några gånger men jag fick inget svar. Tillslut hävde hon ur sig utan att röra en min eller ens se på mig: "Vart ska DU av?!" I ett lagom irriterat tonläge. Det var svårt att hålla sig för skratt men till slut fick jag ur henne att hennes vänner skulle hämta upp henne och även om både jag och Maja undrade hur det skulle gå till så fick vi nöja oss med det för annars tror jag att hon hade slagit till mig. Jag hoppas att hon kom hem. Söndagen spenderades mest i sängen med ett litet avbrott med promenad till affären. På kvällen kom Sanna och J.Lindh förbi och vi lagade lax och åt en massa god italiensk korv och chevre med fikonmarmelad. Det ingår kanske inte direkt i min matplan men det var söndag. När Sanna och J.Lindh hade åkte hem såg jag och Maja Alice i Underlandet som är en av mina favoritfilmer. Idag åkte Maja till jobbet ganska tidigt. Jag var uppe och åt frukost med henne och gick sedan en promenad längs med stora vägen i Spånga. Inget trevligt väder alls. Det småregnade hela tiden. Efter promenaden tog jag det lugnt och såg ett avsnitt av halv åtta hos mig som jag missat. Vid halv ett var jag inne i stan och lunchade med Hampus på NK. Mycket trevligt och god mat. På tåget hem blev jag helt fast i min bok The Lost Symbol av Dan Brown. Jag har haft lite svårt att komma in i den men nu längtar jag bara till att läsa den. Sjukt spännande. Den är nästan 700 sidor lång (i pocketversion) så det är en del att ta sig an. Tack alla ni som gjorde min Stockholmsvistelse till ett minne för livet. Nu är det dags att komma tillbaka till vardagen igen. Imorgon blir det först träning och sedan jobb. Det är allt som hinns med.
Watching the world in your eyes



Jag glömde laddaren till min kamera så jag har faktiiskt varit fräck och fånig nog att sno bilderna här.


Lovely ladies.


Hela gänget på dansgolvet.


Mitt skrivbord som jag målat.


Och knopparna från Santorini som jag satt på skrivbordet. Passar perfekt!


 

Kommentarer

  • Majsan säger:

    Va mysigt rummet ser ut! Återigen, tack för en mysig och alldeles underbar helg! Puss och kram!

    2010-11-16 | 19:30:21
  • toe säger:

    HOT STUFF!!!! rummet alltsa.

    pussigull!

    2010-11-17 | 17:12:43
  • toe säger:

    forresten! behover din nya adress, tror du vet varfor... :)

    2010-11-17 | 17:13:51
  • Camilla säger:

    Stenhuggerivägen 25

    302 91 HALMSTAD



    bor jag på nu:) Jag väntar vid brevlådan:) PUSSSS

    2010-11-17 | 23:15:41

Kommentera inlägget här: