Camilla

Mitt liv och lite till

En bilring.

Kategori: Gamla inlägg

Jag försov mig idag. Jag skulle ha gått upp vid fem. Klockan halv sju knackar mamma på dörren och frågar: "Skulle inte du vara någonstans klockan sju? Jag blir så arg på mig själv. Jag hann knappt värma upp innan träningen men själva träningen gick bra. Jag fick lära mig en ny grej med en bilring fylld med sand. Något med Ungern heter det. Rätt spännande och effektivt faktiskt. I alla fall så fick mamma köra mig till träningen så att jag skulle hinna men det hann jag glömma innan jag var klar. Efter att ha duschat och gjort mig iorning tyckte jag att jag hade gott om tid att ta mig till jobbet. Vilket jag hade haft om jag hade cyklat. Istället fick jag halvspringa med mina tunga väskor och ben som knappt bar mig efter träningspasset med Peo. Det var inte meningen att det skulle gå bra. Jobbet var mysigt som vanligt men jag var väldigt trött. Nu ikväll har jag lagat mat till Wibban och Carl och mig hemma hos dem. Det blev köttig korv från Gudagott, quinoa, örtaioli och en grönsaksblandning från Findus. Det var väldigt trevligt och jag och Carl bjöd Wibban på en liten dansuppvisning i särklass. När jag kom hem har jag försökt att röja lite i mitt rum efter tydliga pikar från mor min. Det har inte gått så bra men jag ska fortsätta imorgon innan jobbet. Imorgon blir det bara städning, jobb och core. Det är allt.

Every moment, every sweet surprise

Jag vill slå ett slag för en sak som ligger en av mina vänner väldigt varmt om hjärtat. SOS Barnbyar har konsert för de glömda barnen i Kungsträdgården i Stockholm på lördag. Klockan 15.00-16.00. Jag tycker att alla som har möjlighet ska ta sig dit och tänka med hjärtat.

Årets julklapp: En mamma eller en pappa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: