Camilla

Mitt liv och lite till

Tre indier.

Kategori: Gamla inlägg

Jag ska snart börja kalla mig Sverigetrotter. En helg i Helsingborg, en i Göteborg och på fredag åker jag till Stockholm. Denna helg har jag förvisso bara varit hemma och jobbat men någon gång ska man ju göra det med. Helgen i Göteborg var i alla fall hur mysig som helst. På fredagkvällen var jag och Linn ute och åt på en indisk resturang som heter Tre indier. Jag har aldrig ätit indiskt innan men det var underbart gott så jag rekommenderar den starkt. Efter det tog vi ett glas vin på en bar och satt där till vi insåg att vi var helt slut båda två och gick hem och lade oss. Morgonen därpå sov vi tills vi vaknade vilket blev till halv elva. Skönt. När vi ätit frukost tog vi på oss träningskläderna och gick till Systemet. Det kändes lite märkligt att vandra omkring bland hyllorna och se ut som en hurtbulle medan korgen sakta men säkert fylldes. Jag fick ett fågespel i kassan eftersom jag var så snabb med att visa leg. Det ligger nu utspritt i hela min väska eftersom jag inte orkade lägga ner korten i asken när jag tittat på dem. Efter promenaden till systemet gick vi faktiskt en riktig promenad i Botaniska trädgården. Där var hur fint som helst och vi gick nog där i en och en halv timme. När vi hade fått tillräckligt mycket frisk luft begav vi oss hem för lunch och dusch och sedan spårvagn in till stan. Jag hittade självklart något att handla. En svart klänning och en svart genomskinlig kavaj, typ. När solen gått ner var det snow board-tävling vid Göteborgshjulet. Jag kan ju noll om snow boarding men det var rätt häftigt. Förfesten höll miss Berg i och alla Linns vänner var supergulliga. Klockan 22 anlände vi till ett ställe som jag tror helle Valen (det var många smeknamn så jag har lite svårt att veta vilket som är det officiella). Vi var aningen överklädda eftersom vi struttade in där i klänningar och high heels medan resten av befolkningen lufsade omkring i bagybyxor och hoodie. Det struntade vi i och hade kul ändå. Kvällen avslutades på Push som var kanonkul men spelade så hög musik att jag hade lock för mina öron i tre dagar efter. En mycket rolig kväll med mycket att minnas och glömma bort till dagen efter. På måndagen hade jag mitt första träningspass med Peo. Det gick bra och tydligen är jag stark. På tisdagen var jag på aerobic dance som vanligt med Lovisa. Jag hade, i brist på rena träningskläder, ett vitt bomullslinne på mig. Det var helt onödigt när vi gick ut. Vitt blir tydligen genomskinligt när man svettas som en gnu. Onsdag - torsdag, torsdag - fredag och fredag - lördag jobbade jag natt men jag hann ändå med lite andra saker. I fredags lekte jag make up-artist och sminakde Mattias innan han skulle på sittning. Temat var Tv-serier. Efter det tog jag mig in till stan och Bulls där mina arbetskamrater hade after work. För mig blev det visserligen before work men det var trevligt ändå. Jag åt världens godaste oxstubbe. Mums säger jag bara. I lördags hade Mattias födelsedagsmiddag trots att han gått från gul till grön i ansiktet. Det var mysigt fram till att jag fick hasta iväg till jobbet vid halv nio. Igår var vi på middag hos farmor i hennes nya lägenhet. Där är otroligt högt till tak och hon är så liten så det såg lite märkligt ut men jag tror att hon kommer att trivas så småningom. Det är ju en stor omställning att flytta från ett hus som man har bott i i femtio år. Idag har jag jobbat, ätit lunch med Lovisa, druckit soja latte för första gången (det var riktigt gott!), träffat min PT och målat möbler. Jag skulle vilja påstå (att det är långgrunt här) att det har varit en produktiv dag. Imorgon börjar jag inte förän tolv så jag ska ta och promenera in till stan och sola och efter jobbet sedan blir det aerobic dance. Helt underbart.
You close your eyes


Lovisa kör (!) till Väla i ösregn och blåst.


Världens finaste Lovisa när vi var tvungna att börja med en kaffepaus.


Och sedan lite vila.


Yeah.


Jag köpte en tröja (bland annat).


Här är jag med alla påsarna. Mina fina gummistövlar har kommit på.


Frukost hos Linn i Göteborg. Omelett!


På väg hem från systemet.


Världens sötaste Linn.


"Där bor jag".


Vid Göteborgshjulet.


Snow board-tävling.


Jag är sjukt grym!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: