Camilla

Mitt liv och lite till

Stort grattis.

Kategori: Gamla inlägg

Idag tog käraste Lovisan körkort. Stort grattis till henne! Ja, jag vet att det är flera gånger om på tiden att jag gör det och det är på gång men just nu har jag annat för mig. Jag ska faktiskt anlita min kostrådgivare som personlig tränare sedan när jag får min lön. Anledningen till det är att jag på grund av tidsbrist inte kan åka på någon resa och det är ju tråkigt att bara lägga pengarna på hög. Jag känner faktiskt att det kan vara dags nu. Jag känner mig redo. Eller rättare sagt så behöver jag det. Jag och Lovisa var på core rumpa lår idag fy faro säger jag bara. Det känns som att jag bara blir svagare och svagare ju mer jag går på det passet. De flesta övningar vi gör går att göra i tre olika svårighetgrader och jag fick göra på den lättaste på nästan alla övningarna. Ändå var jag helt slut när det var klart. Idag promenerade jag även till jobbet. Det var nämligen så att igår pratade vi om tomten varpå Lotta frågade om jag hade varit snäll så att jag skulle få några julklappar. Mitt svar blev då att jag inte behöver vara så snäll eftersom jag bara har önskat mig ett par gångstavar. Hela växelrummet blev tyst i ett par sekunder innan det haglade med kommentarer om att jag hade gått och blivit pensionär på gamla dar.  I alla fall så visade det sig att Hanne hade ett par stavar som hängt i kapprummet i flera år i väntan på att få bli slängda eller skänkta, så jag fick dem. Tack Hanne! På så vis fick jag mina stavar som jag promenerade till jobbet med i morse. Jag kände mig lagom nördig där jag gick längs Tylösandsvägen i tre-kvarts-byxor och stavar när det var minusgrader. Det var till och med en liten tant som stoppade mig och frågade om jag inte frös om benen. Jo, det gjorde jag lite men jag höll ett bra tempo så det var ganska lugnt. Nästa punkt på inköpslistan är i alla fall ett par långa träningsbyxor samt riktiga promenadskor. Hurtigt ska det vara! Det har varit två riktigt härliga dagar på jobbet. Väldigt bra stämning och jag trivs som fisken i vattnet. Imorgon ska vi ses några tjejer från jobbet hos Sofie och äta sushi och dricka vin. Mycket mysigt!

Solen går upp, väcker världen till liv
Här inne tycks tiden stå still

Kommentarer


Kommentera inlägget här: