Camilla

Mitt liv och lite till

Mycket svårare.

Kategori: Gamla inlägg

Idag har varit en precis lagom produktiv dag. Den började lite långsamt med en långfrukost med mamma och sedan bar det av ut i skogen på promenad. Det var fantastiskt eftersom solen lös och vinden blåste friskt. Promenaden tog mig precis som igår till gamla huset för att fixa med det sista. Känns som att det här sista tar väldigt lång tid och innefattar ganska mycket jobb. Jag och mamma tömde i alla fall det som var kvar på vinden (förutom lite kläder) och två garderober. Efter det var vi redo för lunch så vi körde till det nyagamla huset och åt och jag duschade och gjorde mig iordning för min bibblan-dejt med Lovisa. Det är mycket svårare att vara effektiv här eftersom här bor en katt som är fantastiskt söt och kelig så varje gång jag går förbi henne måste jag stanna och klappa lite på henne. Hon heter Maja. I alla fall så han jag med min synundersökning för körkortstillståndet innan jag mötte upp Lovisa för färden till Halmstad Stadsbibliotek. Så nu gäller det bara att skicka in de förbannade papperna. På bibblan hjälpte jag Lovisa med att plugga körkortsteori. Jag kommer faktiskt ihåg väldigt mycket ändå. Det känns bra. Hoppas att det känns bra för Lovisa med. Lycka till honey! När jag kom hem fick jag reda på att min lillebror fick MVG på fysikprovet som jag hjälpte honom att plugga till. Stolt storasyster är jag! Alltså fick jag hjälpa honom att plugga inför matteprovet han ska ha i veckan resten av kvällen. Jag tror att det kommer gå bra för honom för han löste alla de svåra uppgifterna med min hjälp trots att jag fattade noll. Imorgon ska jag till doktorn, hjälpa mamma, luncha med Alex (hoppas jag för jag har inte pratat med henne idag men vi bestämde det i lördags) och sedan jobba. det känns som jättelänge sedan jag jobbad men det var faktiskt i fredags. Ska bli kul.

I don't mind



Ladan och lillstugan från skogen.


Min promenadstart.


Där skogen tar slut.


Jansabryggan som byggdes av min farmors farfar 1899.





En sväng.


Bredvid fårhagen


Stenstrand.


Snart i Sandhamn.


Det är viktigt att hålla koll på höger och vänster.


Seriöst plugghäng i bibbaln.

Kommentarer

  • Josefin Hummer :) säger:

    Camilla, vad smal du har blivit! Du äter väl ordentligt (låter som en gammal mormor) :). Snygg är du iallafall!

    2010-10-19 | 09:03:38
  • Kaulsson säger:

    Camel, de ser ut som stugan vi spelade in Rödluvan i? :P Remember?

    2010-10-22 | 09:13:27
    Bloggadress: http://affarsjuridik.blogg.se/

Kommentera inlägget här: