Camilla

Mitt liv och lite till

Nytt liv.

Kategori: Gamla inlägg

Nu är det som vanligt dags för den årliga höstdepressionen. Fast i år så har den inte kommit än och jag tänker bekämpa den med ett nytt liv med nya vanor. Jag siktar långsiktigt på beach 2010 och ska skapa mig en livsstil som håller även 2011,-12,-13,-14 och så vidare. Dags att bli sund helt enkelt. Helt enkelt är det dock inte, just nu har jag motivationen och viljan och efter min semester på Santorini känner jag mig fräsch och utvilad men jag vet att snart så kommer frestelsen att öka och orken att tryta. Därför har jag träffat en distrikssköterska och samtalat med henne om egentligen alla vanor och ovanor jag har för att vi ska kunna följa upp och så att jag kan hålla mig till mina nya vanor istället. Jag har även bokat in ett möte med träningskompaniets ena kostexpert för att få rådgivning. Jag har ju försökt sådant här innan men nu banne mig. Det är ingen snabbdiet jag ska försöka med i alla fall. Fösta steget är ju i alla fall att men tror att man klarar det. Det gör jag! Igår startade alltså mitt nya liv. Jag började dagen med ett besök hos doktor Ingrid för att kolla upp mina eksem. Efter det åkte jag till farmor och drack kaffe. Jag älskar min nya cykel så den tog jag in till stan där jag först tog en sväng inom körskolan och bokade in mig på första teorikursen och köpte mig en bok som jag ska plugga på i två måndare innan jag får mitt körkortstillstånd. Det räcker tydligen inte med att läsa boken jag måste göra 50-11 test innan jag får skriva provet. Trisst men det måste göras. Efter det mötte Wibban mig i stan där vi shoppade, lunchade och shoppade igen. På vägen hem cyklade jag inom Träningskompaniet för att köpa nytt träningskort och sen åkte jag till ICA och handlade god och nyttig mat. Eller vi får väl se om den är så bra på torsdag då jag ska ha min rådgivning. När jag kom hem var jag helt slut så jag åt en sallad med rökt skinka och gick och la mig. Det är lite jobbigt att jobba natt för jag hade behövt stanna uppe längre så att jag skulle kunna sova längre i morse men det gick bara inte. Jag somnade vid midnatt och vaknade klarvaken klockan 08 i morse. Idag var jag hos farmor igen och grävde upp potatis och plockade sallad och plommon. Efter det cyklade jag till distriktssköterskan och pratade i över en timme om alla mina vanor. Jag ska tillbaka till henne om tvä veckor så att vi kan se om djag följer mina restriktioner. Efter en välbehövlig sovpaus i soffan begav jag mig till mitt älskade Träningskompani för aerobic dance. det var som vanligt fantastiskt kul men det kändes att jag inte tränat ordentligt på över tre år. Just nu möter jag den västa utmaningen hittills. Distriktssköterskan sa att jag inte ska äta något när jag jobbar natt utan jag ska äta på så normala tider som möjligt. Innan har jag hållit mig vaken genom att knapra på allt möjligt gott ( Jo, jag förstår också att det inte alls är bra för figuren men ibland behövs det) men ikväll har jag fått nöja mig med en burk vindruvor som redan är slut och kaffe som jag snart ska börja sörpla i mig. Det kommer att krävas en del. Imorgon är det en ny dag och då blir det middag och bio med snyggaste Alex.

Dancing on my own

Kommentarer


Kommentera inlägget här: