Camilla

Mitt liv och lite till

Samma effekt.

Kategori: Gamla inlägg

I helgen har jag hälsat på mitt underbara Campus. Underbart var att allt var sig likt. Förutom ölbaren som Jon och projektgruppen byggt om. Kära återseenden och även några nya bekantskaper hann jag med under kvällen. Dessutom är jag otroligt stolt över mig själv. Mitt mål var att jag endast skulle dricka två glas vin på festen och det höll jag inte men jag gjorde mycket annat som var duktigt. För det första drack jag bara två glas vin och två drinkar vilket är mindre än jag brukar dricka och det gav änså samma effekt skulle jag vilja påstå förutom att jag mår mycket bättre idag. Jag rökte inte vilket innebär att jag imorgon har varit helt rökfri i två veckor. Det låter så otroligt kort men det känns underbart bra! Dessutom åt jag inga chips utan istället hade jag med mig en liten påse med osaltade cashewnötter som jag höll mig till. Det blev inte heller någon nattamat eller bakfyllemat idag. Jag var tvungen att äta något innan jag klev på bussen så jag fick köpa en subwaymacka men valde den med lägst kalorier och valde bort osten (sjukt jobbigt!). Det blir i alla fall ett VG på den här helgen tycker jag. Veckan som kommer innehåller mest jobb men på onsdag är jag ledig så då ska jag till distrikssköterskan för mitt återbesök och där ska jag väga och mäta mig. Det är lite läskigt men jag vet att jag faktiskt har gått ner lite och jag har skött mig som jag ska och särskilt efter den här lyckade helgen så känns det riktigt kul att gå dit. Dock känner jag att jag börjar svaja idag. Jag är sjukt sugen på allt, särskilt chips men som tur är jobbar jag i natt och då finns det inget annat att äta än det jag tar med mig. När det gäller körkortsbiten ligger jag lite i lä igen. Men jag ska ta tag i det imorgon. Jag tror att jag ska träna imorgon också. Jag har redan bokat aerobic dance på tisdag men det hade varit kul att träna imorgon med. Så kan jag duscha och äta där och sen åka direkt till jobbet. Får se hur pigg jag är på det imorgon.

Utanför fönstret där rusar det timmar, här inne tycks tiden stå still


Oliver kan man ha till mycket.


Drack gjorde vi.


Spexigt.


Maja var busig.


Märkligaste bilden.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Åååh, vad glad jag blir när jag ser att du börjat blogga igen!! :) Kul att läsa! :) Sen måste jag skriva Camel att jag är jättestolt över dig att du hållt upp rökning i två veckor och att du är så duktig och tränar och äter rätt! You go girl!! :)

    Vore trevligt om du kunde klämma on mig mellan Alex och Lovisa någon dag - hör av dig om du har en ledig stund över! :)

    2010-09-13 | 13:29:20
    Bloggadress: http://www.ihuvudetpajohanna.blogspot.se

Kommentera inlägget här: