Camilla

Mitt liv och lite till

Lagom bitter.

Kategori: Gamla inlägg

Idag har varit en mysig dag. Efter att ha jobbat natt vaknade jag vid 12 och gick upp. Fyra timmars sömn är ganska lagom för att orka med resten av dagen och dessutom kunna somna på kvällen igen. Det är nämligen så att jag ska ha teorilektion på körskolan imorgon. Detta hade jag helt glömt bort tills Lotta på jobbet frågade mig i morgse hur det gick med körkortet. Phu vilken tur. Det kostar 800 spänn så det hade inte varit kanonkul att behöva betala det två gånger. Jag är lagom bitter. När jag stigit upp lagade jag min lunch som bestod av räkor, crab sticks, haricots vertes, cous cous och rödlök (jag hade i lite mozzarellaost också men ytterst lite). Sedan ringde Wibban och vi tog en promenad från Görvik till Tylösand och tillbaka. Efter det somnade jag en timme på soffan och blev väckt av mamma som påminnde mig om att vi skulle åka och handla. Jag har handlat ingredienser för att göra rotmos (morötter och en kålrot) och så köpte jag scampi och vit quinoa. Och imorgon ska jag ha kalvsylta på mackan. Mums! När vi hade handlat klart körde mor min mig till träningen där jag mötte upp Lovis. Vi körde stenhårt på aerobic dancen och då märkte jag att jag sovit lite och att jag inte ätit något sedan lunch. Minus i kanten på det. När jag kom hem så lagade jag i alla fall kycklinggryta som blev kanongod. I'm awesome. I morgon blir det som sagt teorilektion sedan direkt till jobbet sedan direkt till farmor för att måla och sedan direkt till stan för en liten kvällsdejt med Alex. Upptagen är snart (eller i alla fall imorgon) mitt mellannamn. Efter imorgon ska jag vända tillbaka dygnet igen för att jobba natt torsdag och fredag. Jobbigt! Allt som allt har detta varit en riktigt bra dag.
Reaching the stars above
Touching the sky

För ca 6 år sedan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: