Camilla

Mitt liv och lite till

På topp.

Kategori: Gamla inlägg

Nu är jag slut. Jag och Lovalisan har definitivt testat våra gränser idag. Jag vaknade klockan ett och hann därför inte göra min zucchinilasagne. Istället fick jag göra kesoplättar och älgskav. Kesoplättar är vanligtvis nu för tiden min favoriträtt men idag ville de inte alls som jag ville. De ville inte hålla ihop och inte heller lossna från stekpannan. Dessutom smakade de inte lika gott som de brukar. Det kan vara för att jag la i rivna morötter. Besviken är jag. I alla fall så mötte jag upp Lovalisan i stan (eller egentligen vid Kringelängsvägen men vi var snabbt inne i stan efter det). Där gick vi runt lite och var på strålande humör båda två. Nej, jag tror att vi hade ätit taggtråd båda två. Vi höll oss hövliga mot varandra ganska bra ändå och när vi sedan var framme vid TK så var humöret på topp igen. Nästan i alla fall. Det var dags för vår första riktiga prövning. Dubbelpass. Vi började fint med Basic 45 (ett basspinningpass som faktiskt bara är 35 minuter långt). Det räckte gott och väl för att vi båda skulle bli rejält svettiga. Jag trodde inte att jag skulle orka så mycket så jag tog det ganska lugnt vilket jag ågrade när passet väl var klart. Det skulle senare visa sig vara ett ypperligt drag. Efter en halvtimmes paus, med lite stretching, var det dags för pass nummer två; core,rumpa,lår. OMG! Jag visste redan innan att jag inte är särskilt core-stark men det här var hemskt. Skam den som ger sig men jag och Lovis fick ge oss några gånger ändå. Det här behöver vi boka in oss på permanent. Dock ska vi ju på party nästa onsdag så då är det inte lönt att träna på torsdagen sägs det så vi får leta upp ett annat core-pass. Det går ett precis innan aerobic dance-passet på tisdagar men det känns som att våra kroppar inte riktigt är redo för det än. Ett senare projekt. Precis som med Intervall 75 puls. Ett senare projekt.


As long as the wrong feels right

Kommentarer

  • Lovisa säger:

    Jag har ont överallt!!!!

    2010-09-24 | 10:03:52

Kommentera inlägget här: