Camilla

Mitt liv och lite till

Ny rätt.

Kategori: Gamla inlägg

Idag har jag gått bredvid i receptionen. Jag valde de högklackade skorna (mest eftersom jag inte hittade mina lågklackade) och det gick faktiskt bra. Själva jobbet gick ganska bra det med. Jag har ju aldrig jobbat på det sättet innan så det var en utmaning men riktigt roligt. Jag hittar inte så bra på sjukhuset än så det var ju ett litet problem när folk frågade efter vägen eller ville att jag skulle gå med. Men vissa kunde jag hjälpa i alla fall. Jag kände mig riktigt proffsig i min outfit. Arbetskamraterna var fantastiskt trevliga dessutom. Jag har kommit på en ny rätt som jag tror passar bra in i min matplan. Jag åt det mycket när jag var liten. Kesoplättar!! Jag ändrade om receptet lite och istället för mjöl använde jag havregryn. Det gjorde att det inte höll ihop lika bra som vanligt men det fungerade bra ändå och kanongott blev det. På bilden nedan är det en annan sorts kesoplättar som jag hittade på Metrobloggen. De verkar också kanongoda. Revskav provade jag också att tillaga. Det blev inte så mycket mat i jämförelse med hur mycket jag la i stekpannan men det var riktigt gott. Jag och Lovisa entrade aerobic-salen idag och vi glänste så att de andra behövde solglasögon. Jag "råkade" utelämna den lilla detaljen, att det var femte tillfället som de andra har gjort kombinationen, för Lovisa. Hon kämpade väl och klarade hela tillslut. Kanonduktigt och lagom svettiga var vi när vi var klara. Imorgon ska jag upp 05.00 huvaligen. Jag ska vara med på öppningen av receptionen. Sedan ska jag försöka få till ännu en dejt med Alex.

Jag bara spyr i ditt fejs


Kesoplättar!

Kommentarer

  • Tisa säger:

    "Jag och Lovisa entrade aerobic-salen idag och vi glänste så att de andra behövde solglasögon"... pratar vi om svett nu? Love you.

    2010-09-07 | 23:00:35

Kommentera inlägget här: