Camilla

Mitt liv och lite till

Rätt död.

Kategori: Gamla inlägg

Att gå upp klockan 05.00 är grymt. Jag menar självklart inte grymt som i häftigt utan grymt som i Riddar Kato. Med påsar under ögonen stora som MAXI-kassar satte jag mig på cykeln och började trampa mot jobbet. Till min förfäran upptäckte jag att jag hade glömt halsduken. Glömt och glömt, jag trodde för mitt liv inte att den skulle behövas i början på september men ack så fel jag hade. Resten av dagen flöt på ganska bra. Jag tog hand om kunderna som var trevliga och speciellt en gammal man som jag fick följa till hans avdelning gjorde min dag. Han var hur gullig som helst. Resten av arbetsdagen kunde jag bara le. På vägen hem cyklade jag inom ICA och köpte köttfärs och annat trevligt för att kunna göra kålpudding. När jag kom hem somnade jag på soffan och sedan pratade jag i telefon medam mamma fick göra kålpuddingen själv. Stackars henne men tur för mig. Den blev kanongod! Min syssla blev istället att plocka ur diskmaskinen. Egentligen skulle jag ju träffat Alex men hon ringde och väckte mig i min tupplur och hon lät rätt död själv så vi skjöt på det lite. Imorgon börjar jag nio och då har jag i ett förvirrat tillstånd lovat mig själv att jag ska gå till  jobbet varje morgon jag börjar nio så det är väl bara att stå mitt kasst. Sedan blir det spinning på kvällen men bara basic 45. Jag måste ju mjukstarta lite. Fast jag och Lovisa tänkte köra både core och spinning men sedan insåg vi våra begränsningar för tillfället och bestämde att det kan vi göra om tre-fyra veckor när vi kommit in i det lite mer. Okej nu blev jag nervös. Kungarna av Tylösand har börjat visas på TV nu och jag vill verkligen inte synas där, oavsett om det är på stranden eller på Leffes. Jag vet att det inte är jag som är i centrum för kameran men hemska tanke om jag skulle komma med i bakgrunden. Jag har i alla fall gjort allt för att inte komma med så i fall jag syns där så är det inte mitt fel.

Min älskling har ett hjärta av snö

I farmors trädgård

Kommentarer


Kommentera inlägget här: