Camilla

Mitt liv och lite till

Riktig Svenssonkväll.

Kategori: Gamla inlägg

Idag är det söndag. En seg dag. Jag åkte till Växjö i fredags för att fira Maja som fyllt 25. Oj vad gammal hon hade blivit. Allt bara hängde. I alla fall så firade vi med att ha en riktig Svenssonkväll med Tacos och Let's dance. Det blev inget boxvin men däremot svalkande mineralvatten från Ica. Även om Maja ville gått och lagt sig klockan åtta (gamla människor orkar ju inte vara uppe så länge) höll vi oss vakna ända till klockan elva. Klockan två vaknade vi igen av Jon (som fortfarande är ung och pigg) som kom hem efter sin examensbankett. Jag och Maja, som somnat tidigt var på lördagen uppe med tuppen (klockan tio) och gick en rask promenad runt Växjö sjön. Hon är lite spänstitg ändå den där Maja. Vi hade inget bröd så vi matade änderna med snö istället. Det var inte så uppskattat. Efter promenaden såg vi på The expendables. Den var stundtals riktrigt bra och bitvis lite långtråkig. Jag är inte så bra att se actionfilmer med. När vi sett klart filmen gick vi till Emma och blev bjudna på gättegod fika och kaffe. Vi fick också hälsa på hennes bedårande kattunge Sia. Hur söt som helst. På kvällen sedan lagade Jon (Maja och jag hjälpte till lite också) en riktig festmåltid. Efter middagen halkade vi hem till Emelie och sedan blev det Sivans. Tråkigt nog var vinet slut på Sivans så jag tog red bull och vodka istället. Ett mindre smart drag. Kvällen var i alla fall myckat lyckad. Mycket trevliga människor och myckat dans. Precis så som det ska vara. Min absoluta favoritvakt jobbade också. Han är helt underbar. Vi har bokat in dejt den 8 april då det är Studio54. Jessica skulle köra bil hem idag så jag åkte med henne till Halmstad. Mycket trevligt. Nu har jag även värvat henne till halvmaran så nu är det jag, Jessica, Lovisa, Fenja och Wibban. Jag ska nog se till att ordna lite fest på kvällen så att vi kan fira att vi klarat det. Ikväll ska jag och Fenja hem till Lovisa och laga mat. Vi har kommit på att det kan bli ett problem. Jag äter nästan bara kött. Det äter inte Lovisa. Fenja äter nästan bara pasta och potatis. Det äter inte jag. Vi får se vad vi hittar på hemköp som alla kan äta. En utmaning vi har antagit. Det är lite tråkigt att jag inte lagt upp några bilder nu på senaste men det beror på att jag har tappat bort min laddare till kameran. Någon som sett den? Imorgon blir det kanske Hestra med Mattis. Kul!


The club can't even handle me right now


Kommentarer

  • Gamla Maja säger:

    Tanten tackar för en underbar helg! Alltid lika trevligt att umgås med yngre och inspirerande kvinnor. Det ska källinga ha de!

    2011-01-09 | 17:06:56

Kommentera inlägget här: